CSR: Egyre divatosabb a társadalmi felelősségvállalás

CSR: Egyre divatosabb a társadalmi felelősségvállalás

Címlap / Kikapcsolódás / Szórakozás / CSR: Egyre divatosabb a társadalmi felelősségvállalás

Manapság egyre több vállalat hivatalos oldalán jelenik meg a CSR, vagyis a társadalmi felelősségvállalás címszó. Mit is jelent ez, és miért jó ez bárkinek?

CSR rövidítés jelentése

A szó a Corporate Social Responsibility, amely tükörfordításban azt jelenti, hogy Vállalati Társadalmi Felelősség. A szó a magyarban mind társadalmi felelősségvállalás honosodott meg, de más fordítások is jelen vannak a nyelvben.

Mit takar a CSR?

A CSR azt jelenti, hogy egyes vállalatok, legyenek azok bármilyen méretűek, olyan közösségi feladatokat is ellátnak, amelyek nem feltétlenül tartoznak üzleti profiljukba. Ezen kívül ezekért a tevékenységekért nem jár nekik jutalmazás.

CSR tevékenységnek számíthat minden olyan dolog, amivel a közjót szolgáljuk, vagyis ha azért segítünk másoknak, azért óvjuk a környezetet és azért tesszük mindezt a vállalati gondolkozás részévé, hogy ezzel egy élhetőbb jövőt biztosítsunk a következő generációk számára is.

Társadalmi felelősségvállalásba tartozó témakör például az, ha egy cég felvállalja, hogy dolgozói önkéntes munkát vállalnak valahol, ezzel segítenek rászoruló családokat vagy akár nehéz helyzetben lévő intézményeket. Ilyen tevékenység lehet például az is, ha egy óvodát vagy iskolát segítenek rendbe hozni, vagy akár annak felépítésében szerepet vállalnak. CSR tevékenység emellett a céges szervezésben megvalósuló hulladékgyűjtés, vagy bármi, ami a természet megóvását célozza.

CSR az üzleti döntésekben

A CSR nem „csak” olyan feladatok elvégzését jelenti, amelyekkel a környezetünknek segítünk, de azt is, hogy egy vállalat az üzleti döntéseiben is nagy hangsúlyt helyez ezekre a szempontokra. Legjobb példa erre a környezetszennyezési szempontok figyelembevétele.

A vállalatoknak a CSR tevékenységek nem hoznak bevételt, sőt kizárólag az ő részükről igényel mindez energiaráfordítást. Amennyiben pedig az üzleti döntéseiknél is mérlegelik a lehetséges hosszú távú károkat a profittal szemben, az akár még nyereségkiesést is jelenthet számukra.

A CSR nem szponzorációs lehetőség, vagyis az ilyen tevékenységekért cserébe a vállalatok nem kapnak például hirdetési lehetőségeket. Tény, hogy az ügyfelek bizalma ezek hatására nőhet, de más előnnyel valószínűleg nem jár.

Közös felelősség

Nagyon pozitív jelenség, hogy már nem csak az egyes emberek, de akár nagyvállalatok is felkarolják a CSR tevékenységeket. Minél többen figyelünk oda a környezetünkre és találjuk meg azokat a lehetőségeket, ahol segíthetünk egymásnak, annál jobb. A CSR ezért egy igazán pozitív célzatú, remélhetőleg hosszú jövő elé néző kezdeményezés, aminek lényegesen több hozadéka lehet, mint más céges érdek megvalósulásának.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást