Unod a banánt? 5 mennyei turmix reggelire

Zabolai Margit
Írta: ,

Ha annyi öt forintosunk lenne, mint ahányszor hallottuk, hogy a reggeli a nap legfontosabb étkezése, külön szakács készítené a korai fogásokat nekünk. Arról viszont már kevesebbszer esik szó, hogy a nagy rohanásban hogyan passzírozzunk összeszűkölt gyomrunkba elegendő tápanyagot! Ha késésben vagy, esetleg csak te sem bírsz reggelente még enni, ezek a turmixok segíthetnek, hogy kihúzd a tízóraiig.

Szeder és zabpehely

A szeder a spenóthoz hasonlóan hihetetlenül gazdag vitaminokban és ásványi anyagokban, ráadásul olyan gyönyörű, ragyogó színe lesz tőle a turmixnak, hogy nem győzi az ember fényképezgetni az Instára.

Hogy az ital laktató is legyen, áztass egy pohár tejbe két-három evőkanál zabpelyhet, majd egy marék szederrel és néhány jégkockával turmixold össze a pépet.

Ha túl savanyúnak találod, egy kanál mézzel, barna cukorral, esetleg egy banánnal édesítheted az italt, és egy leheletnyi frissen reszelt gyömbér teszi fel az egészséges reggelire a koronát.

Narancslé, másképp

Ha a reggelt általában narancslével indítod, érdemes egy próbát tenni a gazdagabbá tett változattal is, ami a gyomrodat is megtölti néhány órára. 

Mandarint, banánt, jeget és egy kevés mandulatejet kell csak hozzáturmixolnod, az ízeket pedig még jobban kihozod, ha a végén egy kevés vaníliával vagy mézzel bolondítod meg az italodat.

A gyümölcsös zabpelyhek is jól illenek ebbe az italba, ha nem csak inni, de rágni is akarsz, azokból is nyugodtan dobj a poharadba.