A legjobb újrakezdő sportok, ha egy ideje már nem mozogtál

Schuster Borka
Írta: ,
A legjobb újrakezdő sportok, ha egy ideje már nem mozogtál

Kép forrása: happilygrey.com

Egy ideje már csak a kanapén heverészel, kijöttél a formádból és most, hogy a tavasz közeleg, érzed, hogy jó lenne megint visszanyerni az irányítást a tested fölött? De mivel kezdd a dolgot? Az alábbi sportok nem csak általánosságban lehetnek jó választások az egészséged és fittséged megőrzéséhez, akkor is különösen jó döntésnek bizonyulnak, ha most kezded újra a mozgást.

Úszás Kép forrása: sunshine-cafe.tumblr.com

Ha egy ideje kimaradt már a testmozgás, azt nem csak a tested, a lelked is meg fogja érezni. Az úszás egyike azon sportoknak, melyek különösen hatékonyan csökkentik a stresszt, szinte elmossa a víz a problémák súlyát a vállaidról, így a keringésednek, vérnyomásodnak is nagyon jót tehet ez a sport, arról nem beszélve, hogy a jógához hasonlóan segíti a rugalmasságod, erőnléted visszaszerzését anélkül, hogy kárt tenne az esetleg elmerevedett, görcsös izmokban.

Az úszás javítja a tartást, ellazítja az izmokat és csökkenti a stresszt, ráadásul akkor is tökéletes választás, ha túlsúllyal kezdesz ismét edzeni. A víz leveszi a terhelést a végtagjaidról, így csökken a sérülés veszélye, nem terheled túl az ízületeidet.

Jelentősebb túlsúllyal természetesen itt is mindenképpen érdemes kikérni az orvosod véleményét, ha pedig nem teljesen biztos az úszástudásod, akkor keress magadnak egy edzőt – létezik úszásoktatás felnőtteknek is, ha úgy érzed, kell, nyugodtan keress fel egy ilyen programot, hiszen a jó technika elsajátítása elengedhetetlen ahhoz, hogy az úszás jótékony hatásai érvényesüljenek.

Jóga Kép forrása: hubpages.com

Ha egy ideje már nem mozogsz rendszeresen, akkor jó esélyed van rá, hogy az izmaid kicsit „berozsdásodtak”, elmerevedtél, esetleg a tartásod is romlott. Ilyenkor mindenképpen különös körültekintéssel kell újrakezdeni a sportolást, még akkor is, ha egyébként úgy érzed, nem feltétlenül vagy rossz kondiban.

A jóga segít kinyújtani az izmaidat, visszanyerni az irányítást, emlékeztetni a légzés és az egyensúly fontosságára. Ha heti több alkalommal, rendszeresen végzed, a jóga abszolút megállja a helyét önmagában is, de még ha az eredeti sportodhoz térsz vissza, akkor is érdemes heti egy-két jógaórát is az edzéstervedbe iktatnod.

Ez a későbbiekben is segítségedre lesz, az első időszakban viszont, amikor még nagyobb a sérülés veszélye, segít, hogy mértéket tarts és minél előbb visszaszerezd a rugalmasságodat.

Fókuszban

5+1 dolog, amit minden nőnek tudnia kell a bankkártyákról

Milyen magnéziumsót érdemes választani? Nem mindegy!

Készpénzes vagy? 5 ok, amiért ezentúl kártyával kellene fizetned

Egy hétig csak bankkártyával fizettem! Ezekre a felismerésekre jutottam

5 hatalmas tévhit a bankkártyákkal kapcsolatban – Te is bedőltél ezeknek?

Minden, amit az enyhe hibrid technológiáról érdemes tudni - enyhén szólva menő

Zöld rendszám és hibrid autó? Amit a zöld rendszámról tudni kell

Miért segíthet a magnézium a stresszes időszakokban?