Ezek a legjobb újrakezdő sportok, ha egy ideje már nem edzettél

Írta: ,

Egy ideje már csak a kanapén heverészel, kijöttél a formádból és most, hogy a tavasz közeleg, érzed, hogy jó lenne megint visszanyerni az irányítást a tested fölött? De mivel kezdd a dolgot? Az alábbi sportok nem csak általánosságban lehetnek jó választások az egészséged és fittséged megőrzéséhez, akkor is különösen jó döntésnek bizonyulnak, ha most kezded újra a mozgást.

Csoportos aerobik

A futáshoz hasonlóan az aerobik szintén segíthet az erőnléted gyors fejlesztésében, segíthet, hogy visszaszerezd a régi formádat. A csoportos edzés egyik nagy előnye, hogy van körülötted egy támogató, biztató közösség, ez pedig sokaknak kitartást ad akkor, amikor, ha egyedül lennének, talán leülnének és kihagynák az edzés hátralévő részét.

Egy kezdő vagy újrakezdő csoportban ráadásul azt is fogod látni, hogy mások ugyanazokkal a nehézségekkel küzdenek, mint te, és hogy egyáltalán semmi okod arra, hogy emiatt kellemetlenül érezd magadat, hiszen éppen azért vagy itt, hogy jobb formában legyél, hogy tegyél valamit az egészségedért.

Egy csoportos órán ezen felül még egy edző is mindig veletek van, aki profi segítséget kínál, odafigyel a bemelegítésre és a levezetésre, így csökkentheted a sérülés veszélyét, és mindig lesz, akihez a kérdéseiddel fordulhatsz.

Úszás Kép forrása: sunshine-cafe.tumblr.com

Ha egy ideje kimaradt már a testmozgás, azt nem csak a tested, a lelked is meg fogja érezni. Az úszás egyike azon sportoknak, melyek különösen hatékonyan csökkentik a stresszt, szinte elmossa a víz a problémák súlyát a vállaidról, így a keringésednek, vérnyomásodnak is nagyon jót tehet ez a sport, arról nem beszélve, hogy a jógához hasonlóan segíti a rugalmasságod, erőnléted visszaszerzését anélkül, hogy kárt tenne az esetleg elmerevedett, görcsös izmokban.

Az úszás javítja a tartást, ellazítja az izmokat és csökkenti a stresszt, ráadásul akkor is tökéletes választás, ha túlsúllyal kezdesz ismét edzeni. A víz leveszi a terhelést a végtagjaidról, így csökken a sérülés veszélye, nem terheled túl az ízületeidet.

Jelentősebb túlsúllyal természetesen itt is mindenképpen érdemes kikérni az orvosod véleményét, ha pedig nem teljesen biztos az úszástudásod, akkor keress magadnak egy edzőt – létezik úszásoktatás felnőtteknek is, ha úgy érzed, kell, nyugodtan keress fel egy ilyen programot, hiszen a jó technika elsajátítása elengedhetetlen ahhoz, hogy az úszás jótékony hatásai érvényesüljenek.