A fogyás csak apró döntéseken múlik! 4 praktika, amivel nem leszel olyan sűrűn éhes

Szabó Erzsébet
Írta: ,

Ha veled is sokszor előfordul, hogy össze-vissza eszel (akkor sem feltétlenül túl egészséges ételeket), akkor bizony megeshet, hogy szinte álló nap éhesnek érzed magadat. Hosszútávon ez egyáltalán nem egészséges, ezért nagyon jól teszed, ha kialakítasz egy rendszert, amihez következetesen alkalmazkodsz. Addig is, ha szeretnéd elkerülni, hogy szinte egész nap éhes legyél, próbáld ki az alábbi praktikákat!

Apropó, folyadék! Kép forrása: Shebeko/depositphotos.com

A telítettségérzetet elősegíti az is, ha sokat iszol. Ez egy aranyérvényű tanács, ráadásul a szervezetednek is nagyon-nagyon jót tesz, mert a többség sajnos jóval kevesebbet iszik a kelleténél.

Ha rád tör a nassolhatnék, vagy a farkaséhség, először mindig érdemes azt tesztelned, nem vagy-e csupán szomjas. Az agyad könnyen összekeverheti a két érzést, de míg előbbi minden esetben extra kalóriákat jelent, addig utóbbit extra energia bevitel nélkül is megúszhatod. Persze nem jó módszer, ha minden esetben csak iszol, hiszen így kiéhezteted a szervezetedet, és mire eljutsz az evésig, biztosan jóval többet magadhoz veszel, mint kellene. Azonban, ha rendszeresen pótolod a folyadékot a nap folyamán, az már rengeteget segít.

Sőt, ha minden nap akár csak egy nassolást kiváltasz egy finom (édesítetlen) teával, vagy egy adag citromos vízzel, az heti szinten akár több ezer kalóriát is jelenthet.

Ha a kalóriákat rangsoroljuk, akkor az alapanyagok tekintetében a legjobb választásnak a zöldségek bizonyulnak. Ezek tartalmazzák a legkevesebb kalóriát méretükhöz képest. Persze, a gyümölcsök is tökéletesen megfelelnek a célra, és sokkal jobban jársz velük, mint egy adag csokival, vagy chipsszel – még az édesebb változatokat tekintve is! Azonban kiváló éhségűző praktika, ha mindig valami extra zöldséget teszel az adott fogás mellé.

Szendvicset készítettél uzsonnára? Ez tökéletes, de ha szeretnél elnyújtani a jóllakottság érzését, tegyél hozzá még egy paradicsomot és uborkát!

Pizza lesz ebédre? Ugyan nem az a tipikus diétás fogás, de kevesebbet fogsz belőle enni, ha rendelsz egy finom rukkola salátát is mellé.

Sült csirkecombot eszel? Először a zöldségköretből szedj, utána jöhet a hús, végül pedig a szénhidrátot tartalmazó köret – ha már muszáj. Amennyiben még arra is ügyelsz, hogy kisebb tányérról, és szokásosnál lassabban egyél, garantáltan olvadni fognak a kilók!