A legegyszerűbb diétás túrógombóc

Írta: ,

Ha pár évvel ezelőtt valaki azt mondja nekem, hogy a diétám alatt túrógombócot fogok uzsonnázni, lehet, hogy jót nevettem volna. Ma viszont csak azon bosszankodom, hogy miért nem találtam rá előbb erre a gombócra (na meg persze, hogy miért nem csinálja meg nekem valaki nap, mint nap.)

Ha őszintén belegondol az ember, a túrógombóc is csak olyan, mint a pörkölt, vagy a rakott kel, ha megfelelő alapanyagokat használunk, pici fantáziával tökéletesen clean (és diétás) ételt kapunk.

Alapvetően itt is a kötőanyagot (liszt) kellett kiváltani, plusz a pirított zsemlemorzsát. Utóbbi, bár nem olcsó, de szerintem az eredetinél sokkal finomabbra sikerült. És ez nem másnak, mint a pirított mandulának köszönhető (bár pirított zabkorpával is készíthető, és úgy is nagyon finom)!

Hozzávalók:

  • 450 g zsírszegény túró (a hagyományos, nem krémes fajta);
  • 2 tojás;
  • 3 evőkanál zabpehelyliszt;
  • 1 csipet só;
  • édesítő ízlés szerint (nálam eritrit);
  • vanília őrlemény;
  • mandulaőrlemény vagy apró szemű zabpehely a forgatáshoz

Elkészítés:

  1. túrót keverd össze egy villa segítségével a tojással, édesítővel, sóval és vaníliával.
  2. Add hozzá a zablisztet.
  3. Keverd addig, míg az egészet jól össze nem dolgoztad és minden szépen el nem keveredett.
  4. Tedd hűtőbe egy órára.
  5. Közben tegyél fel egy nagy lábasba vizet forrni.
  6. Ha forr a víz (fontos, hogy lobogó víz legyen) mehetnek bele a kézzel formázott gombócok.
  7. Annyi gombócot tegyél a lábasba egyszerre, hogy ne érjenek össze, mert akkor összeragad.
  8. Ha feljöttek a gombócok a víz tetejére, várj pár percet, majd vedd ki őket egy szűrős edénybe, hogy a víz le tudjon csöpögni róluk.
  9. Közben száraz serpenyőben pirítsd meg a mandulát vagy a zabkorpát.
  10. Végül, ha már lecsöpögtek a gombócok, forgasd őket a pirított morzsába.

Megjegyzés:

Vaníliás proteinből készült öntettel, vagy édesítővel és vaníliával ízesített joghurttal tálalhatod, de ehetsz hozzá mindenmentes lekvárt is.