Pénz és hivatás

4 dolog, amit a sikeres emberek járvány alatt is megtesznek

Miközben mindenki a túlélésért küzd, érthető, ha arra vágysz, hogy a járványhelyzet a lehető legkevesebb kárt okozza az életedbe. Azaz, legalább azt meg tudd védeni, ami még mindig a te hatásköröd alá esik. A pszichológusok szerint azok, akik képesek most is mentálisan erősek maradni, az alábbi dolgokat teszik meg most is.

Limitálják a hírek figyelését

A kutatások szerint két olyan tényező van, amiből előre következtethetünk arra, hogy egy krízishelyzet (például egy világjárvány) esetén milyen jól vagy rosszul fognak reagálni az emberek.

Az első az, hogy mennyire volt sebezhető az életük a válság előtt. A második az, hogy mennyi hírt fogyasztottak a válság alatt. A krónikus mértékű hírfogyasztás ugyanis akár traumát, sőt később PTSD-t is kiválthat, állítják a kutatások.

Egy, az Ebola 2004-es kitörése alatt és után folytatott vizsgálat kimutatta, hogy azok, akik minden nap órákon át bújták a híreket, nagyobb mértékben voltak kitéve a stressznek és hosszabb távon rosszabbul kezelték a válsághelyzetet, mint azok, akik limitált mennyiségben fogyasztották a híreket.

A mentális egészséged érdekében a legjobb, ha csak hiteles forrásból tájékozódsz, és csak annyi időt szánsz a hírek olvasására vagy hallgatására, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy a valóban hasznos és szükséges információkat megszerezd.

 

Megértőbbek magukkal, ha kevésbé termékenyek

A közösségi média világában könnyen tűnhet úgy, hogy az igazán sikeres emberek most sem hagyják abba egy pillanatra sem a taposómalom hajtását, és a közösségi nyomás is nagy lehet, hogy legyél produktív, végezd el a munkádat, írd meg végre a könyvedet, takarítsd ki a lakást, ha már úgyis otthon vagy.

Olvastad már?  Így irtsd ki a pesszimizmust az életedből

Ezek azonban nem feltétlenül reális elvárások, és az érzelmileg erős, valóban sikeres emberek ahelyett, hogy emésztenék magukat, felteszik a kérdést: tényleg olyan fontos, hogy minden korábbinál produktívabb legyek egy soha nem látott válsághelyzet közepén?

Egy világjárvány idején a legtöbb ember a Maslow piramis két alsó szintjén áll, vagyis az alapvető szükségleteit és a fizikai biztonságát igyekszik biztosítani.

Amíg ezek nem maguktól értetődőek, nem tudunk továbblépni a piramis többi szintjére, az önmegvalósítás és a kreativitás felé. Ezért ostorozni magadat tehát valóban fölösleges időpocsékolás lenne.

 

Felszámolják a mérgező kapcsolatokat

A „normális” világban is sokat ártanak, most azonban egyáltalán nincs rájuk szükséged.

Ha valaki féligazságokat, rémhíreket terjeszt, és mondjuk közeli ismerősödről, családtagodról van szó, akkor persze az ő érdekében is fontos, hogy szólj neki, rossz forrásokból tájékozódik. Ennél többet azonban nem tehetsz.

Ha egy kapcsolatból továbbra is rengeteg pletyka, hazugság, rosszindulat vagy negativitás érkezik, akkor próbáld ezt a kapcsolatot felfüggeszteni vagy legalább a minimumra szorítani.

Fordítsd az idődet és energiádat inkább azokra, akiktől szeretetet és törődést kapsz.

Olvastad már?  5+1 pszichológiai trükk, amivel költekezésre késztetnek az áruházak

 

Elfogadják az érzéseiket

A siker kulcsa az, hogy megértsd és elfogadd önmagadat, és alkalmazkodni tudj minden helyzethez.

Egy ilyen rugalmas személyiség pedig azt is érti és el is fogadja, hogy az érzelmek, mint a harag, a félelem, a düh vagy a szorongás most teljesen normálisak.

Az Amerikai Pszichológiai Szövetség ezt diagnosztikai szempontból is elfogadja. A mentális egészségügyi rendellenességek diagnosztikai és statisztikai kézikönyve (APA-2013) alapján a „szorongó vagy depressziós hangulatú alkalmazkodási rendellenesség” diagnosztizálását minden olyan személyre alkalmazni kell, aki tüneteket tapasztal, és az elmúlt 90 év során súlyos életeseménye volt. Természetesen ez most mindannyiunkra igaz, mert a pandémia miatt egy hirtelen megváltozott világban találtuk magunkat: akár a munka elvesztése, a gyerekek otthoni tanítása borította fel a napjainkat, vagy éppen azzal kell szembesülnünk, hogy nem tudunk elmenni egy temetésre vagy meglátogatni az idős szeretteinket, amíg ezek a reakciók a normális határon belül mozognak, nem kell küzdened ellenük, elég, ha elfogadod, hogy most ezeknek az érzéseknek van itt az ideje. Ismerd fel őket, fogadd el őket, és várd, hogy elmúljanak.