Az egérkirályról szóló mese az egyik legismertebb balett, és igazi karácsonyi klasszikusnak számít. Tudtad róla az alábbi érdekességeket is?
2/3 A Cukortündér táncához egy egészen különleges hangszert használtak
Marius Petipa, aki a Diótörő első koreográfiáját rendezte, rendkívül részletes utasításokat adott Csajkovszkijnak A diótörő komponálásakor, gyakran meghatározva az egyes darabok hosszát és tempóját, sőt még azt is leírta, hogy milyen érzést kell kelteni a zenében. Petipa azt akarta, hogy Csajkovszkij a Cukortündér szólójához "szökőkútból kilövellő vízcseppeket" idézzen.
Csajkovszkij ezt a hatást a cselesztával érte el, amely egy zongoraszerű hangszer, finom, éteri hangzással. A cseleszta, amelyet csak 1886-ban szabadalmaztatott Auguste Mustel párizsi mesterember, akkoriban még viszonylag ismeretlen volt, és Csajkovszkij, aki aggódott, hogy egy másik zeneszerző előbb rukkol elő vele, mint ő, megpróbálta titokban tartani a közönség előtt a hangszer használatát A diótörő bemutatója előtt.
Azóta a cseleszta népszerű választássá vált olyan kompozíciókban, amelyek valami álomszerűt vagy varázslatosat akarnak közvetíteni - például John Williams "Hedwig's Theme"-je a Harry Potter és a varázsló köve című filmből. Hatósugara nem korlátozódik a klasszikus zenére: A jazzlegenda Fats Wallertől kezdve a Rolling Stonesig mindenki használta már a cselesztát a dalaiban.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!