Pop-up boltok – az ügyes shoppingolóknak

Pop-up boltok – az ügyes shoppingolóknak

Címlap / Kikapcsolódás / Szórakozás / Pop-up boltok – az ügyes shoppingolóknak

Egyre több pop-up bolttal lehet találkozni a városokban, különösen a forgalmas helyszíneken. Eleve a szó maga is idegenül tűnhet még néhány embernek, pedig érdemes megismerkedni vele, mivel nagyon jó szolgáltatásokat nyújt kifejezetten kedvező árakon.

Mi is a pop-up store?

A pop-up vagy „felbukkanó” boltok rövid ideig bérelnek olyan üzlethelységeket, amelynek egyébként épp nincs állandó bérlője. Ezeken a helyeken az ideiglenes bérlők, könnyen és egyszerűen kialakítanak a ruhadarabok értékesítésére alkalmas helyszínt.
Világmárkák ugyanúgy megjelenhetnek egy ilyen felbukkanó boltban, mint akár kezdő tervezők, vagy kisebb vállalkozások is.

Milyen is egy pop-up bolt?

A pop-up boltokat az egyszerűség és a modernség jellemzi. Egyszerűség azért, mert a berendezésre általában keveset költenek és csak az alapvető kellékekkel szerelik fel a boltot.
Jellemző, hogy a fogasokon és polcokon kívül csak néhány díszítő elem található meg a falakon. A nagyobb márkák azonban nagy hangsúlyt helyeznek arra, hogy modern, akár meglepő megoldásokat is válasszanak.

Szezonalitás

A pop-up boltok jellemzően szezonálisan nyitnak ki: Karácsony előtt például biztosan találkozunk jónéhánnyal belőlük. Ugyanilyen alkalom lehet a Húsvét vagy akár a Velentin nap is, amikor kifejezetten nagy a kereslet egyes cikkek iránt, de a bolt csak a szezonban tud bevételt generálni.
Éppen emiatt a pop-up boltok néha csak néhány napra, nagyobb ünnepek esetén pedig néhány hétre vannak nyitva.

Miért jó a kereskedőknek?

A kereskedőknek a trendkövetésen túl sok előnye származik abból, ha pop-up boltot nyit. Az alacsony költségen kívül előny például, hogy nem kell hosszú távra elköteleznie magát.
Másik előny, hogy szezontól függően akár meg is duplázhatja így boltjainak számát anélkül, hogy a költségek is megkétszereződnének. Nem utolsó sorban pedig ezeken a helyeken merészebb, modernebb dizájnt is alkalmazhat a bolt megjelenésében.

Miért jó a főbérlőnek?

Egyértelmű, hogy ez jó üzlet a bevásárlóközpont tulajdonosainak is, hiszen ezek nélkül a boltok üresen, bérlő nélkül állnának. Igaz, hogy kisebb és rövidebb távú bevételre tehetnek szert így, de akkor is jobban megéri, mint a nulla bevétellel üresen hagyni egy boltot.
Nem utolsó sorban a kereskedők komoly reklámkampányokban is feltüntetik legújabb pop-up boltjukat, hogy a vásárlók értesüljenek a nyitásról, így a kampány a bevásárlóközpontot is népszerűsíti.

Miért jó a vásárlóknak?

Kár lenne azt gondolni, hogy ezekben a boltokban kizárólag kifutó, vagy esetleg akár rosszabb minőségű termékek kaphatóak.
Sok helyen éppen azzal csábítják a boltba a vásárlókat, hogy ritkaságokat, értékes darabokat árulnak, amelyek a pop-up bolt rövid élete folyamán lényegesen olcsóbban vásárolható meg, mint máshol.
Vagyis igazi kincsvadászat számba mehet, ha tudomást szerzünk kedvenc márkánk új pop-up boltnyitásáról.

Visszatérő vásárlók?

A pop-up boltoknak tehát rengeteg előnye van minden szereplő szempontjából. Érdemes figyelemmel kísérni ezeket a nyitásokat, mert igazán jó dolgokat találhatunk, ráadásul kedvező áron.
Rengeteg előnye van az ilyen típusú boltmegjelenésnek a hagyományossal szemben, de annyi biztos, hogy rövid életük miatt visszatérő vásárlók sajnos nehezen lehetünk. A következő vásárláshoz meg kell várni, hogy hol bukkan fel a következő pop-up bolt!

VIDEO 10 ecset, ami nélkül lehet sminkelni, de nem érdemes

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!