Milyen pózban szoktál aludni? Erre a párnára van szükséged

Milyen pózban szoktál aludni? Erre a párnára van szükséged

Címlap / Életmód / Egészség / Milyen pózban szoktál aludni? Erre a párnára van szükséged

Legyünk őszinték, nagyon kevesen vagyunk képesek arra, hogy kontrolláljuk, hogyan alszunk éjszaka. Ha viszont kialakul egy rénk jellemző alvási szokás, érdemes ahhoz igazítani a párnaválasztásunkat is, hiszen a megfelelő párna hiányában komoly fájdalmaink lehetnek.

Ezek a panaszok pedig amellett, hogy megnehezítik az alvást, az általános egészségünkre is negatívan hatnak. Ha tehát a lehető legtöbbet akarod kihozni az éjszakai pihentető alvásból, igazítsd a párnád ahhoz, hogy milyen pózban szoktál a leggyakrabban aludni.

Háton fekvés

Ha általában háton fekve szoktál aludni, akkor mindenképpen olyan párnára van szükséged, ami támogatja a gerinced nyakadnál lévő részének természetes görbületét. A legjobb, ha lapos, hiszen így képes enyhíteni a gerincoszlop hátsó oldalának az ízületeire nehezedő nyomást. Ha még így sem érzed azt, hogy kényelmesen aludnál, tegyél a nyakad és a párna közötti részhez egy tekercses törülközőt, vagy válassz eleve tekercses alakú párnát. 

Oldalt fekvés

Az oldalt fekvés során a legfontosabb, hogy a fejedet és a nyakadat is kitámaszd, óvva ezzel a gerinced egyenes és természetesen vízszintes vonalát.

Válassz vastagabb párnát, ami a fejedhez és a nyakadhoz is igazodik, majd helyezz egy újabb párnát a térdeid közé. Utóbbira azért van szükség, mert ha a felül lévő lábad az alvás során lecsúszik, terhelve van a medencéd és torzul a gerincoszlopod természetes vonala.

Ha memóriahabos ágymatracod van, akkor maximum középmagas párnát válassz, mivel a vállad alsó része egyébként is belesüpped a matracba, és túl magas párna esetén nagy lesz a szintkülönbség.

Hason fekvés

A hason fekvés terheli meg leginkább a hátat és a nyakat, éppen ezért gerincbetegségek esetén vagy gerincműtétet követően egyáltalán nem ajánlott így aludni. Még akkor sem szerencsés ez az alvási póz, ha semmilyen gerincbántalmad nincs, ugyanis a nyakad aszimmetrikus elhelyezkedése megnehezítheti a légzésedet.

Az alvási szokásokon viszont meglehetősen nehéz változtatni, így ha úgy érzed, hogy szükséged van erre a pózra ahhoz, hogy elaludj, válassz egy lapos párnát, és a hasad vagy a medencéd alá is tegyél még egy, szintén lapos párnát, hogy a tested ezen részén is alá legyen támasztva a gerincoszlopod.

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást