A zöld jogszabályok idén a divatipart is elérhetik – mivel járhat ez pontosan?

A zöld jogszabályok idén a divatipart is elérhetik – mivel járhat ez pontosan?

Címlap / Stílus / Divat / A zöld jogszabályok idén a divatipart is elérhetik – mivel járhat ez pontosan?

A divatipar egy része már néhány évvel ezelőtt ráébredt arra, hogy változtatásra van szükségük a környezetünk védelme érdekében – számos márka határozottan vállalta, hogy csökkenti az ökológiai lábnyomát, ami elismerésre méltó. Ez azonban még mindig kevésnek bizonyul, de az idei évben egy új zöld jogszabály még több változást eredményezhet. De mit is jelent ez pontosan?

Bár tényleg szép dolog, hogy sok márka kiáll a környezettudatosság mellett, a legtöbbjük esetében nem adott az elszámoltathatóság. Vagyis nem lehetünk biztosak benne, hogy minden márka úgy végzi a munkáját a színfalak mögött, ahogyan arra ígéretet tett. Na és mi a helyzet azokkal a cégekkel, amelyek kevésbé, vagy egyáltalán nem voltak hajlandóak reagálni eddig a környezeti problémákra?  Az új jogszabály a kétségeket és a kérdéseket is eloszlatná.

Mi változhat idén?

Idén életbe léphet egy olyan jogszabály, amely kulcsfontosságú lehet az iparágon belüli változások felgyorsításában. Történelmileg a divatipar nagyrészt szabályozatlan volt, részben a több kontinensen átnyúló, nehézkes anyagbeszerzési láncok miatt, összességében pedig sok márka mind a mai napig nem tartja szem előtt a környezettudatosságot. Ennek a problémának a megoldására irányul egy, a New York-i New Standard Institute által előterjesztett új jogszabály.

Ez a törvényjavaslat – amely mellett már Stella McCartney is kiállt – minden olyan New York-i márkára vonatkozna, amelynek az éves globális bevétele legalább 100 millió dollár, ami azt jelenti, hogy az egész iparágra nagy hatással lehetne.

Egész pontosan arról van szó, hogy kötelezővé tennék bizonyos márkáknak, hogy tegyék közzé, mennyi üvegházhatású gázt bocsájtanak ki, valamint mennyi energiát, vizet és milyen anyagokat használnak fel a gyártási folyamataik során.

furkanfdemir/pexels.com

Miért olyan fontos, ha életbe léphetnek a változások?

Ez a jogszabály azért is lehet olyan lényeges, mert szükség esetén felelősségre vonná a nagy divatcégeket az esetleges negatív környezeti és társadalmi hatásaikért, mivel minden olyan márkát, amely nem tartja be a törvényt, az éves bevételének a két százalékára büntetné. A befolyt összegek környezetvédelmi igazságszolgáltatási szervezetekhez kerülnének, amelyek ezáltal még hatékonyabban tudnának dolgozni a környezetvédelemért.

VIDEO Így viseled az egyedüllétet, csillagjegyed szerint

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Oldalak: 1 2

»