Kikapcsolódás / Szórakozás / Otthon

Teszteld: Mennyire vagy könyvrajongó? 5 ikonikus könyvborító, amit illik felismerni

Azt mondják, nem érdemes a könyvet a borítója alapján megítélni, de van, amikor a borító illusztrációja legalább olyan mestermű, mint a könyv tartalma. Az alábbi képek szinte összeforrtak a hozzájuk tartozó címekkel, és méltó párjai lettek a szövegnek, amit magukba ölelnek.

F. Scott Fitzgerald: A nagy Gatsby

Az 1925-ös regény az amerikai irodalom egyik legkiemelkedőbb és legismertebb alkotása, borítóján pedig a festő, Francis Cugat Celestial Eyes című munkája jelenik meg, amit Fitzgerald annyira szeretett, hogy még a regénybe is beleírta.

A regény 1925-ös kiadása óta pedig valószínűleg nincs olyan irodalomkedvelő, akinek a sötét égbolton megjelenő szomorú női szempárról ne a nagy Gatsby jutna azonnal eszébe.

 

Anthony Burgess: Gépnarancs

A Penguin Books 1972-es kiadása a szem helyén ülő fogaskerékkel egyszerre szimbolizálja mindazt a gépes kegyetlenséget, az őrületet és a bizarr, zavarba ejtő, de mégis tagadhatatlan játékosságot, ami aztán a könyvben kibontakozik.

A regény főszereplője, a kegyetlen, ám jókedvű, zseniális és művelt, ám rendkívül erőszakos Alex éppen annyira vonzó, mint amennyire visszataszító is, és az eredeti könyvborító képes visszaadni azt az egyszerre szorongató, viszolyogtató és kacér benyomást, amit képvisel.

 

Sally Rooney: Normális emberek

A Normális emberek Sally Rooney második regénye, és bár csak 2018-ban jelent meg, máris bevonult a klasszikusok közé.

Olyan finoman, árnyaltan és érzékletesen szemlélteti a kisvárosból származó, eltérő anyagi helyzetű fiatalok szociális beágyazottságát, életét és mindennapjait, hogy azzal nem csak a kritikusok tetszését nyerte el, de számos irodalmi díjat is besöpört, az igazi irodalmi nagyágyúknak alkotó Jon Gray pedig megtervezte a könyvhöz azt a borítót, ami méltó párja lett a tartalomnak.

 

Móra Ferenc: Kincskereső kis ködmön

Az író személyes tapasztalataiból készült könyv története vitathatatlanul gyönyörű, ám azt is elmondhatjuk, hogy kötelező olvasmányként szinte biztosan mindannyiunkat traumatizált, hiszen bár központi témája a szeretet és a gyermekkor, olyan súlyos kérdésekkel is foglalkozik, mint a szegénység, a halál vagy éppen a bűntudat.

A könyv a Singer és Wolfner Irodalmi Intézetnél jelent meg először 1918-ban, Mühlbeck Károly rajzaival, ma azonban a legtöbbeknek valószínűleg Reich Károly illusztrációjával ismerős a klasszikus.

Esterházy Péter: Termelési regény (kisregény)

„Ne aggódjék, mon ami, grammatikai bája van, és kész.” A Termelési regény Esterházy gyilkos humorú műfajparódiája, ami püspöklila borítójával feltűnést kelt ma, és feltűnést keltett első megjelenésekor, 1979-ben is.

A Termelési regény egy korrajz, amit valószínűleg Esterházyn kívül senki nem tudott volna ilyen könnyed iróniával, eltartott kisujjal is pontosan és érzékletesen, minden részletében megrajzolni, így tehát a meghatározó, feledhetetlen és frivol könyvhöz remekül passzolt is ez a különös, szokatlan, rikító, mégis elegáns borító.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást

    Bien.hu

    FREE
    VIEW