Amellett, hogy az iskolában sok-sok jó dolgot tanul a gyerek, tanul rengeteg olyat is, aminek hatására a hatékony gyereknevelés és tanítás mérlegének nyelve inkább a rossz irányba billen.
1/6 Kényszerítő tanítási mód
A pontozás és osztályzás kényszerítő tényező, ami egymás és a tanár kijátszására, versengésre és nem az összefogásra, az empátiára tanítja a gyereket.
Az összefogás pedig elengedhetetlen az egyén és a társadalom sikeréhez, ahogy az empátia is alapköve a sikeres társadalomnak. A hiba szégyenként kezelése pedig egyenesen káros, hiszen hibákból tanul az ember, tehát az nem szégyen, hanem szükségszerűen hasznos dolog.
Müller Pétert idézve, a tanítónak a jövőre kell nevelnie a gyereket, amit majd a gyerek fog megalkotni. Abban is maximálisan igaza van, hogy nem csupán oktatni kell, hanem szeretni is, hogy a gyerek is képes legyen szeretetet, hálát adni a tanítónak. Tehát, az igazi „tanítás és tanulás” kétirányú folyamat.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!