6 úti cél a tökéletes belföldi nászúthoz

Címlap / Kikapcsolódás / Utazás / 6 úti cél a tökéletes belföldi nászúthoz

Hazánk is bővelkedik az olyan helyekben, melyek romantikus kisugárzása felejthetetlenné teszi a friss házasok élményeit.

Nászút Magyarországon

Amikor már összeházasodtunk életünk szerelmével, akkor szoktunk elgondolkodni, hogy mennyi pénzt kéne összespórolni egy igazán romantikus nászúthoz. Ilyenkor általában felmerül a lehetőségek között Párizs, Bali, Kairó, és még sok olyan hely, amelyek valóban gyönyörűek, azonban egyáltalán nem olcsók.
És bizony az esküvő sok esetben olyan összegeket emészt fel, hogy a nászutat kénytelenek vagyunk háttérbe szorítani.
Persze ez nem igaz abban az esetben, ha a mézesheteket belföldön tervezzük. Magyarország is bővelkedik az olyan helyekben, melyek romantikus kisugárzása felejthetetlenné teszi a friss házasok élményeit.

Pécs

Nem csak azért érdemes Pécset választani úti célul, mert kulturális jelentősége tagadhatatlan. Az sem elhanyagolható szempont, hogy ha elegünk van a városból, akkor kirándulhatunk a Mecsekbe, vagy éppen elmehetünk úszni egyet a közeli orrfűi tóhoz.
Pécs romantikus helyekben is bővelkedik, elég, ha csak a szűk utcácskákra gondolunk, amelyeket macskakövek borítanak, vagy éppen a lakatokkal sűrűn befedett kerítést említjük. Igazán csodálatos élmény lehet egy múzeumi látogatás is, ahol gyönyörködhetünk Csontváry felejthetetlen festményeiben, vagy ha meglátogatjuk a sokat megélt, híres pécsi mecsetet.

Tokaj

Ha nászutunk tervezésekor Tokaj lehetősége is felmerül, ne legyünk restek, és alaposan nézzünk utána, hogy mit is érdemes megnézni ezen a csodálatos településen. Annak ellenére, hogy valóban az itt termelt borok miatt lett világhírű, az iváson kívül is rengeteg programot tudunk beiktatni a mézeshetekbe.
Ha eljutunk Tokajba, mindenképpen látnunk kell a történelmi belvárost, és nem szabad kihagyni a Tokaj Galériát, melynek épülete egykor ortodox templom volt.
Tegyünk egy romantikus sétát a lélegzetelállító látvánnyal kecsegtető Finánc-dombi kilátóhoz, és mindenképpen látogassuk meg a tokaji várat. Bár az épület elpusztult, mivel a terület, ahol állt, a Bodrog és a Tisza összefolyásánál van, így igazán megkapó látványban lesz részünk.

Lillafüred

Egy csodálatosan romantikus településről van szó, ami tökéletese azoknak, akik hosszú sétákat (is) terveznek kettesben a férjükkel, feleségükkel.
Mindenképpen látni kell a Garadna völgyében elterülő Hámori-tavat, valamint a közelben található Anna és István barlangokat, melyek lecsüngő cseppköveikkel lenyűgöző élményekkel várnak minket.
Szintén romantikus sétacél lehet a Palotaszálló mögött kialakított függőkert, ahol a buja növényzet mellett szobrokkal, és, egy kis szerencsével, állatokkal is találkozhatunk. Persze itt nem ér véget a látnivalók sora, Lillafüred bővelkedik a programlehetőségekben és a gyönyörű tájakban.

Zirc

A Bakony fővárosát is nyugodtan választhatjuk úti célul, biztosan nem fogunk csalódni. Ha már eljutottunk erre a településre, mindenképpen nézzük meg a Bazilika minor-t, vagyis a ciszterci apátsági templomot, melynek felújítása érdekes dolgokat fedett fel (például kiderült, hogy a fehér szobrok eredetileg arannyal lettek bevonva).
A természet szerelmesei számára tökéletes, romantikus és vadregényes túrát ígér a Zirci Arborétum, ahol láthatunk mamutfenyőt, vagy átsétálhatunk a 250 éves kőhídon is.

Tihany

Természetesen nem maradhat ki a lehetőségek közül a magyar tenger sem, valamint az egyik legszebb gyöngyszeme, Tihany.
Látnivalói mellett nem szabad elfelejtenünk, hogy az egyik legszebb fekvésű település Magyarországon, egy félszigeten, melyet körülölel a Balaton.
Ide eljutva érdemes megnézni a várat, illetve annak romjait, valamint az apátságot, és a vele szemben lévő Visszhang-dombot. Innen elkiálthatjuk szerelmes üzenetünket is, melyek így duplán érvényesülnek.

VIDEO Ők a legkedvesebb és egyben legszebb csillagjegyek

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!