Ötletek szingliknek, hogyan vészeld át a Valentin-napot

Ötletek szingliknek, hogyan vészeld át a Valentin-napot

Címlap / Szerelem / Párkapcsolat / Ötletek szingliknek, hogyan vészeld át a Valentin-napot

A Valentin-nap tökéletes kifogás arra, hogy megünnepeld magad. Racionálisan végiggondolva nem éppen a legjobb eset Valentin-napon szinglinek lenni. Ha azon kapnád magad, hogy irigyled a nem szingli barátnőd rózsacsokrát, vagy sóvárogva tekintesz a kollégáid asztalán sorakozó macikra és szívecskés bonbonokra, hidd el, ez teljesen rendben van. Mindannyian szeretnénk, ha valaki értékelne vagy szeretne bennünket.

Jennifer Taitz klinikai pszichológus szerint az is, aki az egyszerű hétköznapokon amúgy jól érzi magát szingliként, meginog az önértékelése, amikor a körülötte élőket nyilvánvalóan csodálják és nagyra értékelik szerelmeik. 

Kal Visuals/unsplash.com

Nem kell tehát szégyenkezni, annak is lehetnek érzései, aki egyedül él. Ha nem szeretnéd fagyiba fojtani a bánatod, vagy társkereső oldalakat böngészve álomba sírni magad, íme néhány tuti tipp, hogyan töltsd tartalmasan, pompásan a Valentin-napot. Ezek egészséges, jópofa ötletek, amelyeket egyáltalán nem csak a szerelmesek napján gyakorolhatsz.

Szervezz társasjáték-estet!

Nincs jobb egy kalandos, fordulatos, izgalmas társasjátéknál. A Catan, a Monopoly, az Activity, egy szókirakós játék vagy egy kvízjáték minden bizonnyal feldobja a hangulatot.

Ráadásul nem kell nagyon rákészülni: egy kis rágcsálnivaló és innivaló ha van otthon, már csak a jó társaság kell.

Bátran hívj meg barátokat, ismerősöket, sőt akár ismerős ismerősét is!

Ilyenkor igazán kellemes, új ismeretségek is születnek, és a társasjátékok kínálta váratlan helyzetek akár hosszú távú barátságokra is szert tehetsz.

 

Kapcsold ki a telefonodat!

Melyik szingli volna boldog, hogy akkor kellene a közösségi oldalakon végeláthatatlan számú rózsás, szívecskés, szerelmes bejegyzéseket olvasgatnia, amikor éppen azzal nem szeretne szembesülni, hogy neki senki nem küld ilyet?

A közösségi média a legmagabiztosabbakat is kizökkentheti a stabil lelkiállapotukból, ezért jobb, ha ezen a napon be sem kapcsolod a telefonodat.

A digitális detox-nap máskor is kitűnő lehet, ha magad mögött szeretnéd hagyni a gondokat egy rövid időre, hogy aztán újult erővel szállj harcba a problémák megoldásáért.

 

Kezeld ezt a napot is pont úgy, mint egy egyszerű hétköznapot!

Próbáld meg ugyanolyan unalmas hétköznapnak gondolni ezt a napot is, mint egy átlagosan szürke hétfőt.

Gondolj arra, hogy ez is egy szokásos nap, amikor fel kell kelni, dolgozni és aztán edzésre kell menni, maradnod kell az egészséges ételeknél, és a Valentin napi csokis muffin is ugyanúgy kerülendő, mint a mogyorós szívecskés bonbon.

Maradj céltudatos, fókuszált, és ne hagyd, hogy ebből néhány virágcsokor látványa vagy csokifigurák és plüssállatok hada kizökkentsen.

 

Meditálj!

Ha azt veszed észre magadon, hogy elmúlt szerelmek emlékei rohannak meg, vagy egykor volt kedveseid után sóvárogsz, és nem tölt el jó érzéssel az, ha rájuk gondolsz, meditálj.

Szakértők szerint a meditáció képes visszahozni a jelenbe, és jótékonyan hat az egészségünkre is.

A meditáció segít higgadtnak maradni a káoszban és az eluralkodó érzelmeinken is, amely különösen jól jön Valentin-napkor.

 

Tarts egy lustálkodós napot vagy estét!

Teljesen érthető, ha óriási, rád nehezedő nyomásként éled meg, hogy Valentin-napon valami izgalmasat kéne tenned. Ez a szilveszter éjszaka szindróma, amikor úgy érzed, kötelező jól érezned magad az év utolsó napján, pedig egyáltalán nem szeretnél társaságban jópofizni.

Ezen a napon pedig nem meglepő, ha szerelmes gondolatok cikáznak körülötted, te mégis úgy érzed, hogy nem akarsz ennek figyelmet szentelni.

Ne erőltess semmit! Nem kell egyetlen romantikus vacsorameghívásnak sem eleget tenned, és senkinek nem kell elszámolnod, ha ezt a napot inkább otthon töltenéd egyedül. Lazíts nyugodtan – az édes semmittevés ilyenkor garantáltan jót tesz a lelkednek.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást