Hogyan beszélj azokkal, akik még nem döntöttek az oltásról?

Hogyan beszélj azokkal, akik még nem döntöttek az oltásról?

Címlap / Életmód / Család / Hogyan beszélj azokkal, akik még nem döntöttek az oltásról?

A nagy karácsonyi vacsorák közben szinte biztosan szóba jön a kérdés, úgyhogy jobb, ha felkészülsz! A kutatók szerint ezt érdemes, és ezt nem érdemes mondani annak, aki még hezitál az oltással kapcsolatban.

Válaszd meg a csatáidat!

A hatékony kommunikáció első szabálya – minden területen – a megfelelő közönség megcélzása. A legújabb kutatások pedig azt sugallják, hogy sokan figyelmen kívül hagyják azokat az embereket, akik jól reagálnának üzenetükre.

Vegyük Christopher Bechlernek, az Indianai Notre Dame Egyetem marketing adjunktusának legújabb tanulmányát, amely az emberek hozzáállását vizsgálta az olyan viselkedésekhez, mint a maszkviselet. Az egyik kísérletben a támogatók lehetőséget kaptak arra, hogy a témával kapcsolatos potenciálisan hasznos információkat adjanak át különféle nézeteket valló embereknek.

A résztvevők sokkal nagyobb valószínűséggel célozták meg a spektrum negatív végén lévőket. Ennek ellenére Bechler úgy találta, hogy az információ nagyon csekély hatással volt ezeknek az embereknek a véleményére. Ehelyett az üzenet hatékonyabban erősítette a biztonsági intézkedést amúgy is enyhén támogató emberek véleményét. „Ők sokkal fogékonyabbak voltak az üzenetre” – mondja.

Ugyanez igaz a vakcinák kérdésében is: egy teljesen oltásellenesnek valószínűleg mindegy, mit mondasz, úgysem változik a véleménye, valaki azonban, aki hajlik az oltásra, ugyanazokkal az érvekkel meggyőzhető lehet.

Légy szerény!

A hatékony kommunikáció második szabálya alázatunkra vonatkozik, mivel igyekeznünk kell megérteni a másik ember nézőpontját.

Fontos a kétirányú párbeszéd, ahol empátiával hallgatunk, és őszintén igyekszünk megérteni, hogy mik beszélgetőpartnerünk kifogásai” – mondja egy ingyenes Covid-19 vakcina kommunikációs kézikönyv társszerzője.

„Ha megpróbáljuk megváltoztatni az emberek véleményét úgy, hogy közben hülyének érzik magukat, az nem vezet a sikerhez.”

Hatékonyabb lehet, ha kifejezzük a saját kezdeti aggályainkat, és azt, hogy mi hogyan léptünk túl ezeken. Az emberek sokkal könnyebben meggyőzhetőek a véleményük megváltoztatásáról, ha közben nem érzik úgy, hogy ítélkeznek felettük.

VIDEO Ők a legkedvesebb és egyben legszebb csillagjegyek

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Oldalak: 1 2

»