A két magyar anyuka sikeres natúrkozmetikum vállalkozása. Inspiráló történet

A két magyar anyuka sikeres natúrkozmetikum vállalkozása. Inspiráló történet

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / A két magyar anyuka sikeres natúrkozmetikum vállalkozása. Inspiráló történet

Két anyuka évekkel ezelőtt, első gyermekeik születésekor úgy érezte, hogy nem találnak igazán jó vegyszermentes kozmetikumokat kisbabáik ápolásához. Ami egykoron nehézséget jelentett számukra, arra ők maguk találtak megoldást: gondos munkával saját, már újszülött kortól is használható natúrkozmetikumokat hoztak létre.

Fónyad Dorottya és Bagi Renáta márkája a Dora Natura nevet kapta, az évek során pedig egyre sikeresebbé váltak. Fónyad Dorottya inspiráló történetükről, fantasztikus termékeikről és a jövőbeli terveikről is mesét.

Milyen indíttatásból döntöttetek a közös vállalkozás mellett?

Kisiskolás korunk óta voltunk már barátnők, amikor 2013-ban Reni felvetette a közös vállalkozás ötletét. Ekkor már mindketten édesanyák voltunk és mindketten natúrkozmetikumokat használtunk, bár én akkor még csak a gyerekeimnél. Nagy fejtörést okozott számunkra, hogy megtaláljuk a megfelelő natúrkozmetikumokat, mivel hazai gyártó ebben a kategóriában nemigen létezett, az akkor kapható külföldi márkák termékei pedig meglehetősen drágák voltak. Úgy gondoltuk, ez egy olyan piaci rés, amivel érdemes lenne foglalkozni.

Mennyire jelentett nehézséget számotokra, hogy kisgyermekes anyukaként kezdtetek bele a saját márkátok megvalósításba?

Nem ez okozta az egyetlen nehézséget. Ott voltunk 24-25 évesen, valódi natúrkozmetikai szaktudás nélkül, tulajdonképpen befektethető tőke nélkül, ráadásul mindketten akkoriban váltunk el, szóval nem csak, hogy anyaként, de egy ideig egyedülálló anyaként építgettük a vállalkozásunkat. Utólag már nem csodálkozom, hogy sokan miért nem hittek bennünk annyira. A lényeg, hogy mi nagyon hittünk egymásban és a Dora Naturában.

Mi a titka, hogy ilyen hatékonyan tudtok együttműködni?

Reni több, mint egy éve már nem vesz részt a napi munkában, egyedül vezetem a céget. De továbbra is résztulajdonos és természetesen követi a fejlődésünket. Azt máig óriási bravúrnak éljük meg, hogy 7 éven át gyakorlatilag teljes egyetértésben vezettük a céget. Legalábbis konfliktusaink nem voltak. Ha valamit másként gondoltunk, azt átbeszéltük és hoztunk egy közös döntést. Tényleg azt gondolom, hogy társas vállalkozáshoz képest mi nagyon békésen működtünk. A mi irodánk sosem kiabálástól volt hangos, hanem a nevetéstől. És ez most is így van a Dora Naturában. 

Már újszülött kortól használható natúrkozmetikumokat forgalmaztok. Milyen elvek alapján készülnek a termékeitek?

Sorolhatnék számos szakmai szempontot, amik alapján a termékeink készülnek, mégis a legfontosabbnak azt tartom, hogy mi a saját gyermekeinknek gyártunk. Kizárólag olyan baba/gyerek termékeket készítünk, amiket a saját gyermekeink is használnak, elsőként tesztelik is őket. Azt hiszem ennél nincs nagyobb garancia a szülők számára, hiszen mind ugyanazt szeretnénk: a legjobbat a gyermekeinknek. 

Hogyan jelenik meg a fenntarthatóság a márkátok életében?

Bevallom, sokkal kevésbé, mint szeretnénk. A termékeink nem csak bőr-, de környezetbarátak is. Sokan nem tudják, de kozmetikumok, vagy mosószerek választásakor nem csak az számít, hogy mi kerül a szervezetünkbe, hanem az is, hogy mi kerül a vízhálózatba.

Csomagolások terén szeretnénk még fejlődni, ez nem rajtunk múlik. Leginkább gyártástechnológiai vagy szabályozási korlátaink vannak. Egyrészt, több szakemberrel egyeztetve arra jutottunk, hogy az újrahasznosított, vagy alternatív műanyag csomagolások feldolgozhatósága még nagyon gyerekcipőben jár, vagy az előállításuk jár túl nagy ökológiai lábnyommal. 

Így még mindig az újrahasznosítható műanyag flakonokkal jár a legjobban a környezetünk, ha a vásárlóink is szelektíven gyűjtik. Másrészt alternatíva lenne az üveg tégely, de ez kisgyerekeknél nem túl életszerű. Az Alleeban lévő üzletünkben már van lehetőség csomagolásmentesen megvásárolni a termékeinket. Erre nagyon büszkék vagyunk. A lehetőségeinkhez képest mindent megteszünk.

Mely termékeiteket ajánljátok kortól függetlenül bárkinek?

Ha kortól független terméket kell mondanom, akkor a mosószereinket említeném. Azon túl, hogy bőr- és környezetbarát öko mosószereink vannak, amik valóban tisztítanak is, különösen örülök annak, hogy öblítő eszenciáink valódi „öblítő élményt” adnak a vásárlóknak, hosszasan illatozó, puha ruhákat eredményezve, még szárítógépben alkalmazva is.

Melyek voltak az eddigi legpozitívabb visszajelzések, amelyeket más anyukáktól kaptatok?

A legnagyobb bravúr számomra, amikor a szteroiddal kezelt ekcémás bőrproblémákat tünetmentesíteni tudjuk a No.13 termékcsaláddal. Ezért mindig nagyon hálásak az édesanyák, nekem meg repes a szívem, még 8 év után is minden alkalommal. Ma már sok a „Dora Natura baba”, akiket születésüktől kezdve csak a mi termékeinkkel ápoltak a szüleik. Ez is nagyon megható. 

Mely termékeiteket keresik a legtöbben?

Nehéz egyet kiemelni, inkább kategóriánként vannak kedvencek. Az illatmentes babafürdetőink nagyon keresettek, valamint a lebomló nedves törlőkendőnk is óriási sláger. Ugyanakkor a kollagénjeink is versenyben vannak, amiket az édesanyák támogatására és kedvére kezdtünk el forgalmazni és hatalmas sikerük van. Ebben a kategóriában is igazolódott az alapelvünk: ha olyan termékeket gyártunk, amiket mi is szívesen használunk, fogyasztunk, az a vásárlóknak is kedvére van. 

Az Allee bevásárlóközpontban nemrég nyílt meg a csodaszép új üzletetek. Mi várja azokat, akik betérnek hozzátok?

Az Allee-ban lévő üzletünk megnyitása több szempontból is mérföldkő számunkra. Egyrészt büszke vagyok, hogy Magyarország egyik legszínvonalasabb bevásárlóközpontjában lehetünk jelen, másrészt itt tudtuk megvalósítani a csomagolásmentes értékesítést, elsőként a hazai márkák közül. Ezen kívül megújult baba arculatunkkal várjuk a vásárlókat, törzsvásárlói programmal és folyton változó ajánlatokkal. 

Milyen hosszú távú terveitek vannak?

A tavalyi év célja a terjeszkedés volt. Ennek részeként jelentek meg termékeink a dm, a Brendon és a Mamas & Papas üzleteiben, az Ökolurkó, a Storkids, a My love shop és a Made in Annoni webshopokban, valamint a már említett Allee üzlet nyitása is ezt a célt szolgálta. Az idei évben a népszerűsítés a cél. Szeretnénk még ennél is több családban kezdetektől jelen lenni, ezért kezdtünk együttműködést a PromoBox-szal és elmélyítjük kapcsolatunkat a védőnőkkel, szülészetekkel. 

A hosszútávú tervünk az, hogy kisbabáik születésekor a kismamák számára evidens legyen, hogy magyar, többszörösen ellenőrzött, bőr- és környezetbarát Dora Natura kozmetikumokkal ápolják a kisbabájuk bőrét az első pillanattól, mert hisszük, hogy ez a legjobb döntés mind gyermekük, mind a környezet számára.

VIDEO Üde tavaszi barackos smink

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!