A szakemberek szerint az az oka annak, hogy egy gyerek nem olvas, mert nem érinti őket meg maga a történet, idejét múlt például Zrínyi, ahogy a Légy jó mindhalálig is. Sokat gondolkoztam azon, hogy mi lehet a gond, mert az én gyerekeim sem minden kötelező olvasmánynak értek a végére. Némi ésszerű gondolkodással sokkal egyszerűbb magyarázatot találtam: mert a könyvek nagy része szomorú, drámai, végkifejletű, inkább szociológia. Ez pedig a gyerekek nagy részének nem tesz jót, hiszen stresszesek, depressziósak, szoronganak. A gyerekek ösztönösen kerülik a rossz hangulatú embereket, témákat, helyzeteket.
3/5 Nehéz olvasmányok
A kötelező olvasmány célja, hogy megtanítsa a gyereket a fontos dolgokat meglátni. Cél a szókészlet gazdagítása, a beszédkészség javítása. És cél a szórakoztatás is, hiszen meg kell szerettetni az olvasást. Éppen ezért képedtem el, amikor kötelező olvasmány lett a Sorstalanság. Természetesen hozzá tartozik a műveltséghez, sok mindenre felhívja a figyelmet, sok mindent tanít.
Ám! Az a gyerek, aki nem annyira szeret olvasni, le fogja tenni az ilyen könyvet, mert túl ,,sok” lesz neki. Sőt, lehet, hogy ott és akkor veszti el érdeklődését a komoly irodalom iránt. Az a gyerek, akivel megszerettetjük az olvasást, biztosan el fogja olvasni a Sorstalanságot magától, aki viszont utál olvasni, az akkor sem olvassa el, ha egyest kap érte.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!