Lélegzetelállító kabátokkal hódít a nemzetközileg is sikeres magyar márka – ismerd meg a CUKOVY-t

Lélegzetelállító kabátokkal hódít a nemzetközileg is sikeres magyar márka – ismerd meg a CUKOVY-t

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Lélegzetelállító kabátokkal hódít a nemzetközileg is sikeres magyar márka – ismerd meg a CUKOVY-t

Sokan évről évre keressük azt a kabátot, ami nemcsak szép, de praktikus és kényelmes is egyben. Lehet, hogy rövid idő alatt tucatnyi darabot is felhalmozunk, de mégsem találjuk az igazit.

Ha azonban meglátod a CUKOVY kreációit, egyből eláll a lélegzeted: különleges kabátjaik ugyanis nemcsak gyönyörűek és minőségiek, de egyes részeik cserélhetőek, így mindenki megtalálhatja azt a darabot, amit tényleg mintha ráöntöttek volna. A márka ügyvezetője, Tálosi Lívia, és Poprádi Flóra kreatívigazgató, tervező most még több izgalmas részletet is elárult a történetükről, a munkásságukról, és persze a jövőbeli terveik sem maradtak szó nélkül.

Hogyan és mikor kezdődött a CUKOVY márka története? 

Lívia: A CUKOVY-t 2014-ben alapítottuk, eredetileg még ready-to-wear márkaként. Már akkor is nemzetközi terepen szerettünk volna teret hódítani, de egy ready-to-wear márkának telített a piac, nehéz kitűnni. 

2019-ben kerültünk be a HFDA mentorprogramjába, ahol rengeteg szakemberrel ismerkedtünk meg, a piaci visszajelzések alapján pedig egyértelművé vált, hogy a legerősebb termékünk a kabát volt. Innen már egyenes út vezetett az outwear monobranddé válásig. 

Sokáig dolgoztunk az egyedi terméktulajdonságunkon, így születtek meg a teljesen személyre szabható kabátok. Mivel a termékek lecsatolható részekből állnak, egy-egy testhez mindenféle színű, fazonú ujjak és egyéb kiegészítők (például sálak, táskák, kapucnik) vásárolhatóak. 

Készítette: Hannah Coen & Poprádi Flóra

Milyen alapelvek szerint dolgoztok?

Flóra: A CUKOVY fő inspirációja egy kalandvágyó, rebellis női karakter, aki elvágyódik egy ismeretlen futurisztikus világba. A márka esszenciája a merész szín- és mintahasználatában, különleges sziluettjeiben és a játékos attitűdjében összpontosul. A cserélhető elemek, mint például a kapucni vagy a kabátujj, lehetőséget adnak az  alkalomhoz illő tökéletes kombináció összeállításához, így egyedi megjelenést kölcsönöznek a viselőjének. 

Kik számítanak a CUKOVY elsődleges célközönségének?

Flóra: A kabátokkal elég nagy közönséget tudunk lefedni, ezért több kategóriát szoktunk meghatározni. Az expresszív, de mégis kényelemre vágyó divatrajongók mellett a funkcionalitás szerelmesei is megtalálják a számukra alkalmas darabokat nálunk. Általánosságban mindenki számára ideálisak a termékeink, akik a tartósságot, egyediséget és minőséget keresik. 

Mi inspirál titeket egy-egy új kollekció megálmodásakor?

Flóra: Általában a mindennapi élet és a hétköznapi történések, az utcán látott emberek, a különböző impulzusok és azok hatásai ihletnek meg. Leginkább ezeknek a tárggyá képződése és tükrözése történik egy-egy kollekció megtervezése során, emellett pedig a célközönség és a különböző piacok igényeit is beleépítem a Cukovy darabokba.

Készítette: Hannah Coen & Poprádi Flóra

Hogyan zajlanak a tervezési és kivitelezési folyamatok?

Flóra: A kabátok tervezése során alkalmazott divattervezői énem kerül előtérbe, hiszen fontos, hogy olyan termékeket fejlesszünk, amelyek kielégítik a piaci igényeket. Az első kísérletezéseket a stúdióban végezzük. A tervezés két szálon fut: egyrészt 3D-ben, azaz babán történő formai kísérletekkel állunk neki egy-egy kabátnak. Másrészt pedig képek segítségével összeállítom a vizuális hangulatot. Ezek a párhuzamos folyamatok hatással vannak egymásra, így a hangulathoz hasonlóan a kabátok is fejlődnek és formálódnak. 

Az egész folyamatra jellemző ez a kölcsönhatás: a terveim alapján a design asszisztens felel az első kísérletekért, amelyek később átkerülnek a modellezőhöz. Ez egy folyamatos diskurzus, így egy közös gondolatmenet eredménye lesz egy-egy kollekció.

Milyen szerepet tölt be a márka életében a környezettudatosság?

Flóra: A tervezés és gyártás során központi szerepet játszik az időtállóság és a tartósság is, ezért igyekszünk a lehető legfenntarthatóbb alapanyagokkal dolgozni. Folyamatosan kutatjuk az újrahasznosított alternatívákat és előremutató technológiákat is. Mindemellett törekszünk a hazai textilipar maximális támogatására, ezért a kabátok tervezése, modellezése és gyártása is Magyarországon zajlik. 

Készítette: Hannah Coen & Poprádi Flóra

Milyennek látjátok most a divatipar helyzetét idehaza?

Flóra: A fenntarthatóság témája továbbra is népszerű, azonban fontos kérdés, hogy egyáltalán lehet-e a divat fenntartható. 

Van itthon egy szűk réteg, akik hajlandóak többet költeni egy-egy hazai termékre, és egyszerre kevesebbet is vásárolni. Szerintem nagyon jó irány, hogy ez a réteg fokozatosan növekszik, és egyre többen szereznek be lokálisan gyártott darabokat. Így nincs túlfogyasztás, viszont van minőség, tartósság, és etikus forrás.

Mely eddig kapott visszajelzésekre, elismerésekre emlékeztek vissza a legszívesebben?

Lívia: Talán a Buying Award díjra Milánóból. Nagyon fontosak számunkra a vásárlói visszajelzések, ezt a díjat pedig a külföldi ügyfelek elégedettsége gyanánt adták nekünk a kiváló minőség miatt. 

Készítette: Hannah Coen & Poprádi Flóra

Milyen jövőbeli terveitek vannak? 

Lívia: Tele vagyunk tervekkel, ez egy végtelen folyamat. Dolgozunk azon, hogy itthon és külföldön is megszilárdítsuk a CUKOVY brandet, és bárkinek, aki egy menő, egyedi és kényelmes kabátot szeretne, a CUKOVY jusson eszébe. 

Hamarosan elindítunk egy új lábat is a környezettudatosságunkban, visszavételi lehetőséggel: a vásárlóink behozhatják a stúdiónkba a már megunt vagy elhordott kabátjaikat, természetesen kedvezményért cserébe. 

Folyamatosan fejlődünk és növekszünk, így a közeljövőben már tervezünk férfikollekcióval is a kifutókra lépni, valamint még több cserélhető elemet bevezetni a termékeknél. 

Nem utolsó sorban örömmel dolgoznánk más márkákkal is, akikkel hasonló célcsoportokat érhetünk el.

Nyitókép: Hannah Coen & Poprádi Flóra

VIDEO Ezek a szerencsehónapjaid 2024-ben

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!