A világjárvány hatására egy olyan interjútechnika kezdett szélsebesen terjedni, ami néhány évvel ez előtt a legtöbb cégnél még elképzelhetetlen volt.
A pandémia hatására egyre többen készítenek interjút online, valamilyen videós platformon keresztül, de szélsebesen terjedni kezdtek az aszinkron videóinterjúk, vagy röviden AI-k is.
Bizonyos esetekben ezeket a felvételeket később egy HR menedzser értékeli, máskor mesterséges intelligenciát és arcelemző szoftvereket használnak a jelöltek értékelésére. A vállalatok jelentése szerint az ilyen típusú interjúk hatékonyabbá tehetik a felvételi folyamatot, de a pályázók számára ez az átvilágítási módszer – amely egyirányú Zoom beszélgetésnek tűnik – kényelmetlen lehet.
Nem új keletű, de gyorsabban terjed, mint valaha
Carlos Flores, az amerikai New Jersey állam Rutgers Egyetem karriermenedzsment szakembere szerint már a pandémia előtt is alkalmazták az AVI-kat a toborzás első szakaszaként az egészségügyi, gyógyszeripari, műszaki, üzleti és pénzügyi szektorban.
Míg pontos statisztikák nem igazán állnak rendelkezésre az eredményeket illetően, mivel az AVI-ket viszonylag újonnan kezdték el alkalmazni a nagyvállalatok. A piaci jelentések pedig nem tesznek különbséget közöttük és a személyes megjelenést igénylő interjúk között.
A HireVue, az egyik vezető interjútechnikai vállalat azt állítja, hogy ma már több mint 700 vállalkozás használja ezt a módszert, köztük a Fortune 500 cégek egyharmada, akik együttesen több mint 10 millió interjút készítettek a platformján keresztül. A Modern Hire, egy másik interjútechnikai platform, több mint 20 millió értékelést és interjút támogatott, és a felhasználók száma 40%-kal nőtt 2019-ben.
Az esélyek tehát, hogy egy napon így interjúzol majd a következő állásodra, egyre nőnek. De mit tehetsz azért, hogy megfelelő hatást érj el egy ilyen interjún?