Utóbbi egyébként szembemegy a korábbi trendekkel és a várt előrejelzésekkel. Míg idáig folyamatosan nőttek az online rendelések, addig idén csaknem 10%-kal csökkent azoknak a száma, akik valamilyen webáruházból szerezték be az ajándékokat. A plázák azonban töretlen népszerűségnek örvendenek, a bevásárlóközpontokban a magyarok 60%-a vásárol, és csaknem ennyien vannak azok is, akik a szupermarketekben igyekeznek beszerezni a hátralevő ajándékokat.
Mik a népszerű ajándékok?
Továbbra sem igazán tudunk újat mutatni az ajándékokat illetően: a legnépszerűbb meglepetés még mindig a kozmetikum és a ruha, majd sorban következik a könyv, az élelmiszer, illetve a játék. A drágább ajándékokra, mint amilyenek a különféle élménykuponok, vagy éppen az ékszerek, csak a magyarok ötöde költ.
Szeretjük, vagy sem?
Meglehetősen vegyesek az érzelmeink a karácsonyt illetően, de a szűk többség szereti az ünnepeket: 54% szerint örömteliek az ünnepek és a feltöltődésről szólnak, ellenben sokakat (28%) stresszel a túlhajszoltság és a kötelező jókedv (34%).
Sokan vannak ugyanakkor olyanok is, akik a hátuk közepére sem kívánják a karácsonyt, a magyarok 16%-a bojkottálja a komplett ünnepi hercehurcát.
Sokan utaznak is az ünnepek során, és nem csak a kötelező rokonlátogatásra. Azok, akik nem a saját otthonukban töltik a karácsonyt, 71%-ban azért teszik, hogy megússzák az ünnepek körüli készülődést, fejhajtást és 48% azt is figyelembe veszi, hogy a pihenéssel kimaradhasson a családi összejövetelekből.