Franciaország egy új urbánus modellel kísérletezik, és azt próbálgatja: működhet-e az ingyenes tömegközlekedés a fővárosban?
A járvány is átalakította a tömegközlekedést
Jenny McArthur, a University College London városi infrastruktúra és közpolitika előadója egyetért abban, hogy a közlekedési szektor pénzügyi életképessége a járvány során egyértelműen vesztett az erejéből. Szerinte ez is azt bizonyítja, hogy érdemes lenne újraértékelni a tömegközlekedés finanszírozásának lehetőségeit.
„Az eddig működött finanszírozási modell egyszerűen nem volt járványbiztos. Nem támaszkodhatunk a felhasználói díjakra úgy, ahogyan azok korábban voltak ”– mondja. Ehelyett McArthur úgy véli, hogy a viteldíjmentes tömegközlekedés rugalmasabb és igazságosabb megoldást jelenthet a városok számára.
„A munkaerő jelentős része még mindig tömegközlekedésre szorul” – mondja.
Idehaza vannak helyzetek, amikor valaki ingyen utazhat, és rendszeresen vannak kampányok is, amikor az autósok például ingyen szállhatnak át a BKK járműveire. Az ingyenes tömegközlekedés egyelőre legfeljebb ötlet szintjén fogalmazódott meg, és nem tűnik úgy, hogy bármikor a jövőben megvalósulhat.