A föld leghosszabb életű emberei: így aktivizálják magukat

A föld leghosszabb életű emberei: így aktivizálják magukat

Címlap / Életmód / Egészség / A föld leghosszabb életű emberei: így aktivizálják magukat

A kék zónákban élő emberek egyik alapelve az, hogy a természetes mozgásformákat részesítik előnyben. A legtöbben nem hagyatkoznak edzőtermekre, nehéz súlyok emelésére vagy gyors futásra. Ehelyett úgy mozgatják át a testüket, mint ahogyan azt az őseink is tették. A kertben, otthon és a hétköznapi sétáikon, a lehető legkevesebb technológiai fejlesztéssel aktivizálják magukat. Mivel egyszerűbb tevékenységekről van szó, a testünkre és az elménkre is csodásan hathatnak.

Rendszeresen kertészkednek

A kék zónák egyik legkedveltebb mozgásformája a kertészkedés. Elvégre nyújtással, guggolással, emeléssel és izzadással jár, vagyis valóban átmozgatja a testünket. Még akkor is, ha szinte semmi nem tudsz a növényekről és a kertészkedésről, érdemes belevágnod.

Bár sokaknak nem a legszórakoztatóbb tevékenységek közé tartozik gyomlálni, ha úgy tekintesz rá, mint edzésre, máris sokkal motiválóbb lehet. Végeredményben pedig a kerted is szebb lesz tőle.

Ha eddig még nem szántad rá magad arra, hogy legalább néhány növényed legyen, akkor ültess paradicsomot, paprikát, vagy bármilyen finomságot, amit egyébként vásárolnál a boltban. Attól se riadj vissza, hogy fákat vagy bokrokat ültess. A folyamatos gondozásuk és karbantartásuk komoly munka, de minden kétséget kizáróan tökéletesen alkalmas arra, hogy mozogj, ahogyan azt a kék zónákban élő emberek is teszik.

Greta Hoffmann/pexels.com

Sokat sétálnak

A kék zónákban élő emberek az intenzív edzések helyett tökéletesen jól érzik magukat úgy is, ha a kertészkedés mellett csak nagyobb sétákat tesznek, azokat viszont rendszeresen. De kirándulni is nagyon szeretnek, és szívesen fedeznek fel minden a környékükön található nevezetességet. Ezt a szokást pedig te is könnyen elsajátíthatod, és nagyobb költségvetésre sem lesz szükséged hozzá.

Ha eddig gyakran ültél autóba vagy valamilyen tömegközlekedési eszközre akkor is, ha csak néhány perc volt az út, akkor próbáld meg úgy alakítani a napodat, hogy ezeket az alkalmakat valamivel több időt igénylő sétákra cseréld.

Ha a munkád miatt esetleg nem lehetséges, munka közben akkor is állj fel óránként többször, nyújtózkodj, és amikor végre van egy kis szabadidőd, akkor tegyél fokozatosan minél hosszabb sétákat.

Az is remek dolog, ha te is feltérképezed, hogy milyen nevezetességek vannak a környékeden, és azokhoz látogatsz el gyalog, vagy esetleg biciklivel. Persze távolabbra célszerű lehet autóval menned, de helyben akkor is válassz minél hosszabb gyaloglási opciókat. Vagyis ha például két út is szóba jöhet egy kilátóhoz, akkor ne az egyszerűbbre voksolj. Ha pedig az időjárás nem engedi meg, hogy kimozdulj, akkor is naponta többször mozgasd át a testedet.

Halfpoint/istockphoto.com

Mi a tanulság?

Noha manapság egyre több fitnesztrend terjed, és rengetegen szeretnek edzőterembe járni, vagy naponta akár több kilométert is lefutni, a kék zónákban élők edzési programjával is érdemes számolnunk. A természetes mozgás sosem árt. A rutinok leegyszerűsítése és az alapokhoz való visszatérés pedig jobban is motiválhat arra, hogy fitten tartsd magad, mint egy kemény edzésterv vagy kihívás.

Ami biztos, hogy ha te is beépíted az életedbe a rendszeres kertészkedést és a hosszú sétákat, azzal csak jót tehetsz mind a fizikai, mind pedig a lelki egészségednek.

Ráadásul abban is segít, hogy legalább viszonylag elszakadj az ülő életmódtól, ami a mai világban – főleg, ha home office-ban dolgozol – egyre elterjedtebb. Kertészkedni ráadásul már minimális befektetéssel is lehet, a séta pedig ingyen van, vagyis tényleg nem lehet kifogásod ellenük.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást