Életmód / Táplálkozás

4 hiba, amit a tapasztalt vásárlók is elkövetnek

4 hiba, amit a tapasztalt vásárlók is elkövetnek

Rengeteget hallani napjainkban a különböző adalékokról, táblázatokról, és mindenféle más mérési módszerekről, amik mind azt szolgálják, hogy garantáltan veszélytelen és jó minőségű adalékokat juttassunk csak be szervezetünkbe.

Lássuk be, sokszor már a könyökünkön jön ki amikor mindenhonnan ez folyik a médiában. Tv reklámok, újsághirdetések, és egyéb plakátok tömkelegei sugallják azt nap mint nap hogy óvatos és biztos fogyasztók legyünk. Nézzük meg aprólékosan, mit veszünk meg valójában. És mi az, amit egyáltalán megeszünk.

Nem vitás hogy valóban nagyon fontos szerepe van mai világunkban a különböző tápanyagoknak. Modern, felgyorsult életvitelünk ugyanis erősen kihat az élelmiszeriparra is. Legtöbbször már korántsem ugyanazokat a jó minőségű árukat kapjuk meg, amit még pár tíz éve kínáltak nekünk a piacon. A legtöbb gyümölcs, zöldség, tejtermék, és sajnos már a húsok nagy része is, közel sem azt a mennyiségű és minőségű tápanyagokat tartalmazza, amit eredendően kéne. Eljártak már azok az idők, amikor valóban egészséges volt az, amire rámondták. A mostani étkezési szokások egyértelműen a mennyiségi bevitelekre korlátozódnak. Az embereket sokszor nem érdekli mit visznek be, csak az hogy valami gyorsan legyen a gyomrukban, amitől aztán elmúlik az éhségérzet.

Mindenfelé hallani arról, hogy a különböző termékek hátoldalán vizsgáljuk meg lehetőleg még vásárlás előtt az áruk és élelmiszerek összetételét. Azonban több kutatás is azt a szomorú eredményt támasztja alá, hogy bár egyre inkább hangoztatják ezt az elméletet az emberek, a gyakorlatban viszont még máig is nagyon kevesek alkalmazzák csak. Egy amerikai felmérés szerint az embereknek csupán alig 50%-a az, aki egyáltalán vet bármi pillantást is hátul található összetevők címkére. Ennél is elkeserítőbb tény hogy 47% csak az adott árú méreteit nézi, míg 62%-uk kizárólag szimpátia alapján választ terméket, minden előzetes utánajárás nélkül.

Amikor például diétázol, és mégis azt tapasztalod, hogy nem megfelelően fogysz, akkor hajlamos vagy ráfogni arra, hogy bizonyára rossz a diéta, holott te mindent úgy alkalmaztál és csak azt, ami oda le volt írva. Igen ám! Elképzelhető, hogy csak a felírt táplálékokat fogyasztottad, de ha mégis hatástalan volt, az annak az egyértelmű jele, hogy nem jó minőségű árút választottál a kínálatból. Így még az is elképzelhető, hogy helytelen választásoddal, több kárt okozol magadnak, mint hasznot!

A következő tippjeink segítségével biztos, hogy sikeressé és eredményessé teheted a diétádat!

1. Minél több szerves és természetes anyagot viszel be, az annál táplálóbb

Ez nem igaz. Ugyanis a szerves és természetes anyagoknak pont az-az egyik fő jellemzője, hogy mivel élő tartalommal bírnak, ezáltal sokkal gyorsabban és könnyebben lebomlanak. Így hamarabb ki is ürülnek a szervezetből. Viszont nagyon sok termék hátulján találni olyan szövegeket, főleg diétás ételeknél meg energiaitaloknál, ahol kifejezetten arról szónokolnak, hogy ettől jól is fogsz lakni, ezt tápláló is ezért nem lesz szükséged mellette egyéb normális étkezésekre. Ez hülyeség. Fogyasztó hatással garantáltan bírnak, a fent felsoroltak miatt, de nem szabad, hogy más létfontosságú tápanyagokat kihagyj a napi étkezésed során, mivel az beláthatatlan károkat okozhat!

2. A teljes kiőrlés, valóban teljesen egészségessé teszi a magvakat

Nem igaz! Ugyanis a legtöbb termékbe sajnos, elcsalják a dolgokat! Hiába írják rá, sose lehet tudni, hogy nem csak egy üres marketingfogásról van e szó. A legtöbb teljes kiőrlésű termék ugyanis, ugyanúgy tartalmaz fehérlisztet, sőt általában eleve fehér lisztből indítják a kiőrlési folyamatot, amiből aztán állítólag barnaliszt lesz. Kerülni kell ezért minden lisztes terméket. Ha szereted a különböző magokat, akkor állj át a zabra vagy a különböző csírákra, ami garantáltan egészséges, és minden tápanyag megtalálható benne.

3. A HFCS sokszor nem jelzi az igazi cukortartalmat

A HFCS (hazánkban a glükóz-fruktóz szirup néven ismert) jelentős mértékben meghatározza a napi fogyasztást. Ugyanis cukorra szükség van a szervezetnek, az más kérdés, hogy ez természetes vagy mesterséges formában kívánjuk e bejuttatni. Mivel egyre több a cukorbeteg ember, ezért számukra különösen nagy veszéllyel jár az, hogy sok termékre nem írják rá megfelelően azt, hogy pontosan mennyi cukortartalommal rendelkezik, vagy cukorbetegek számára engedélyezhető e a fogyasztása. Így könnyen előfordulhat, hogy akaratunktól függetlenül sokkal több cukrot juttatunk be szervezetünkben, így még inkább rásegítünk az elhízásra és az elcukrosodás veszélyeire.

4. A mesterséges dolgok is lehetnek tápanyagban gazdagok

Nagyon sok ember bedől annak a közhelynek, miszerint kevés az ideje, ezért a rohanó világban sokkal nagyobb figyelmet fordít arra, hogy például különböző gyógyszerek, tabletták, és egyéb vitaminok formájában vigye be a megfelelő tápanyagokat. Nagy hiba! Ugyanis a legtöbb tabletta formájú dolog, még a kifejezetten vitaminok is, eleve nem, vagy csak nagyon minimális mértékben tartalmaznak valódi vitaminokat. Ráadásul, szintén negatív tulajdonságuk, hogy nagyon gyorsan felszívódnak, ezért hihetetlen sebességgel fejtik ki a hatásukat, úgyszólván, nem tartósak.

Még ha tudunk is általuk ténylegesen bejuttatni vitaminokat a szervezetünkbe, annyi idejük se lesz, hogy normálisan beépüljenek, már el is búcsúzhatunk tőlük. Külön fordíts figyelmet a káros tápanyagok fogyasztására, mint például a nátrium, a telített zsírok és a cukrok. Hiába van egy étel egészségesnek meg diétásnak feltűntetve, amennyiben ilyen anyagokat is tartalmaz, nyugodtan kidobhatod a kukába, mert ezek pontosan gátolni fogják a fogyást, és sokkal inkább roncsolják az egészségi állapotodat. Amennyiben szeretnéd, hogy a bevitt tápanyagok és vitaminok tényleg egészségesek legyenek, és hosszútávon tudják kifejteni tartós hatásukat, fogyassz minél több friss zöldséget és gyümölcsöt, akár magában is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást