5 ok a hálószobában, ami meggátolja a jó alvást

5 ok a hálószobában, ami meggátolja a jó alvást

Címlap / Életmód / Egészség / 5 ok a hálószobában, ami meggátolja a jó alvást

A fejfájás, az ingerlékenység, a teljesítőképesség visszaesése és persze a fáradékonyság egyaránt visszavezethetőek alvásproblémákra. Ha te is álmatlanul forgolódsz, gyakran felébredsz és reggelente összetörtebben kelsz fel, mint ahogy lefeküdtél, akkor nézz körül a hálószobádban, mert lehet, hogy a környezet nem megfelelő a pihenéshez!

Szellőztess!

A friss levegő és az oxigénben gazdag környezet segít ellazulni, így az alvás is könnyebben megy. Nem véletlen, hogy ha magasabb hegyekbe mész kirándulni, nagyon könnyen és gyorsan elalszol az első este.

Éppen ezért elalvás előtt szellőztesd ki alaposan a szobát, és ha nem zajos környéken laksz, akár éjszakára is tárva maradhatnak az ablakok.

Néhány kisebb szobanövény segíthet tisztán tartani a szoba levegőjét, de nagy virágokat, vagy illatos növényeket ne tarts itt, mert ezek túl sok oxigént vesznek el éjszaka.

Ki a tükrökkel

Egy egész alakos tükör jól jöhet, amikor reggelente öltözöl, de éjszakára nem túl jó választás.

Ha ugyanis mozgolódsz, vagy álmodban fordulsz egyet, az ösztöneid jelzik, hogy valami mozgás van a szobában, és talán nem tudatosul benned, hogy miért, de nyugtalanná, éberebbé válsz, így pedig nem lehet pihentetően aludni.

Tedd ki a hálószobából a tükröket, nem itt van a helyük! Vagy, ha ez nem lehetséges, akkor éjszakára legalább takard le őket valamivel, hogy ne zavarjanak.

Friss ágynemű

A selyem vagy szatén ágynemű jól mutat, és jól jöhet egy vérforraló éjszaka kellékeként, de nem ez a legjobb választás, ha pihentető alvásról van szó.

Válassz természetes anyagból készült, légáteresztő anyagokat, például száz százalék pamutot, mert ezek hagyják lélegezni a bőrödet.

Ha beleizzadsz az ágyneműbe, ugyanolyan kényelmetlenül és kialvatlanul ébredsz, mint amikor lázas beteg vagy. De a friss – és persze rendszeresen cserélt- ágynemű segíti a pihentető alvást.

Páratartalom

Jellemzően inkább télen fordul elő, de a túl magas vagy túl alacsony páratartalom a hálószobában szintén kényelmetlenné teheti az alvást.

Ha a páratartalom túl nagy, testedről lassabban párolog el az izzadtság, fullasztónak érzed a meleget, míg ha túl alacsony, akkor az irritálhatja a nyálkahártyát, köhögésre késztethet.

Azon túl, hogy egyik sem egészséges, az alvást is zavarhatják. Egy 20-22 fokos szobában az ideális páratartalom 40 és 60 százalék között van.

Ha ennél alacsonyabb, tegyél ki párologtató készülékeket, ha magasabb, akkor önts egy kis tálkába sót, vagy tegyél a hálóba páragyűjtő készüléket, ami megköti a levegő nedvességtartalmát.

Kapcsolj le mindent

Legtöbbször a gyerekszobában hagyunk égve egy kislámpát, de sokakat megnyugtat a tudat, ha van annyi fény, amennyinél éjszaka felébredve is kitalálnak a mosdóba – esetleg nyugtázhatják, hogy nincs idegen a szobában, vagy mumus az ágy alatt.

Pedig kutatások igazolták, hogy ahhoz, hogy az agy tökéletesen pihenhessen, és rendesen működjenek a test regenerációs folyamatai, teljes sötétségre van szükségünk.

Ne hagyd égve a kislámpát, de az elektromos készülékek készenléti fényeit is érdemes lekapcsolni. Ezzel nem csak energiát takarítasz meg, de a nyugodtabb alvást is elősegíted.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást