Gyerekmodellkedés pro és kontra

Gyerekmodellkedés pro és kontra

Címlap / Életmód / Család / Gyerekmodellkedés pro és kontra

A gyerekmodellkedés, vagyis az, amikor a szülők a tinédzser korú, vagy akár csak néhány éves gyermekeiket elküldik modellkedni, kifejezetten megosztó témának számít, és nem véletlenül. Vajon lehetnek pozitív velejárói is a gyerekmodellkedésnek, vagy egyértelműen elítélendő jelenségről van szó?

Hogyan kezdődik?

A legáltalánosabb gyakorlat szerint a babák szülei keresik meg azokat az ügynökségeket, amelyek reklámfilmekhez, fotózásokhoz toboroznak szereplőket.

Egy gyors szerződéskötés után már nincs is más teendő, mint várakozni arra, hogy a szerződött partner jelentkezzen a hírrel, hogy a mi gyermekünkre esett a választás.

Természetesen ezeken a felvételeken a szülő is jelen van, sőt kifejezetten sokat tud segíteni a kicsinek.

Első szereplések

Az első szereplések általában babafotók és –videók készítését jelenti, amelyeket klasszikusan babatermékek értékesítésére használnak fel.

A felvételek készítése gyakran jár előnyökkel, például a gyerek játéknak éli meg a forgatásokat, hozzászokik egy másik miliőhöz, megtanulja követni a speciális utasításokat, nem utolsó sorban pedig pozitív visszajelzést kap a szereplése végén. Arról nem is beszélve, hogy a szülők milyen büszkén látják viszont magazinok oldalain a profi képeket.

Ahol komolyodik a helyzet

A fotózások, felvételek nem feltétlenül jelentenek stresszt a baba számára, és természetesen sok múlik az édesanyán, valamint a stábtagokon is.

Nagyobb gyerekek azonban nem csak a védett stúdiók falai között dolgozhatnak, óvodás és kisiskolás korban már gyakori, hogy divatbemutatókon is szerepelnek, ahol sok-sok ember előtt kell végigvonulniuk és bemutatniuk a megrendelő ruháit, játékait.

Divatbemutatók

A divatbemutatók már lényegesen nagyobb megterhelést jelentenek a gyerekek számára, mint a lényegesen ártalmatlanabb fotózások.

A kifutón való szereplés komoly adrenalitermeléssel jár gyerekeknél és szüleiknél egyaránt. Sokkal nagyobb a stressz és a teljesítménykényszer, hiszen ez már egy valódi versenyhelyzet.

Éppen emiatt a gyerekek olyan megterhelésnek vannak kitéve, ami nem biztos, hogy jót tesz nekik sem rövid, sem hosszú távon.

Szülők, ha túlzásba esnek

Valljuk be, számtalan helyzetben a szülők azok, akik tovább fokozzák a versenyhelyzetet.

Nem ritka, hogy saját kudarcaikat szeretnék ellenpontozni, vagy álmaikat megvalósítani azzal, hogy a gyereknek különlegesnek, csillogónak, pezsgőnek és leginkább sikeresnek tűnő karriert próbálnak biztosítani.

A szándék persze mindig jó, mégis gyakori, hogy az eredménye a teljesítménykényszer okozta stressz lesz.

Pénzkereset

A modellkedés nem utolsó sorban pénzkereseti lehetőséget is jelent, hiszen a megrendelők fizetnek azért, hogy a babák, kisgyerekek ott legyenek a fotózáson vagy a divatbemutatókon, továbbá, hogy felhasználhassák képeiket kampányaikhoz.

A honorárium nagysága a megbízás jellegétől is függ, de ha a gyerek élvezi, akkor egy játékkal egybekötött pénzkereseti lehetőségnek is kezelhetjük – persze csak egy határig.

Hol a határ?

A határ természetesen ott van, ahol a gyerek lelke, személyisége és a boldog, felhőtlen gyerekkorhoz való joga nem sérül.

A dolgot nehezíti, hogy mindenki jót akar: a szülő a gyerek sikerét, a gyerek az elismerést, a csillogást és a népszerűséget, a modellügynökségek pedig egy jó reklámkampányt.

Senki nem szeretne ártani a gyereknek, sokszor mégis ez a vége.

Reklámok

Nem véletlen, hogy – ahogyan mondani szokás – kutyával és gyerekkel lehet legjobban eladni valamit, így érthető, hogy a legtöbb reklámban kisgyerekek szerepelnek, és ezáltal a reklámozók lényegesen növelhetik az eladási mutatókat.

Vagyis valójában a reklám célközönsége, sokszor mi magunk is azt sugalljuk, hogy erre van igény. A kérdés inkább az, hogy milyen mennyiségben, milyen áron és határokon belül.

VIDEO 10 ecset, ami nélkül lehet sminkelni, de nem érdemes

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!