Van egy nap, amikor minden a százalékokról és a féktelen akciókról szól. A Black Friday azt üzeni, hogy minél több terméket meg kell szereznünk magunknak – persze a lehető legjobb áron. (x)
Nehéz ilyenkor ellenállni a kísértésnek, de ha jobban belegondolunk a valódi szükségleteinkbe, lehet, hogy egyáltalán nem fontos, hogy a sokadik csábító holmi is a kosarunkba kerüljön.
Az USA-ból induló shoppingnap idén november 27-én lesz. A „Black Friday” -nek keresztelt napon az üzletek és az online shopok egymást felülmúlva óriási kedvezményekkel buzdítják többletvásárlásra az embereket. A dm úgy döntött, hogy átszínezi ezt a napot, és a „kapok” helyett az „adokra” hívja fel a figyelmet, és teljes aznapi forgalma 5 százalékát jótékony célra ajánlja fel.
A jó ügyhöz persze vásárlóik is kellenek! Ha november 27-én a dm üzleteiben vagy online shopjába látogat valaki, egy fontos kezdeményezés mellett teszi le a voksát: a Magyar Máltai Szeretetszolgálattal együttműködve a járványhelyzetben leginkább veszélyeztetett idős korosztály mentális és fizikai egészségének megőrzését segítik a befolyt összeggel. Mert azoknak, akik most elővigyázatosságból nem találkozhatnak szeretteikkel, még inkább szükségük van a lelküket ápoló gondolatokra, kapcsolatokra, apró figyelmességekre. Egy-egy jó szóra, egy névre szóló jókívánságra akár egy ismeretlentől. Az odafigyelés apró gesztus, de azzal, hogy adunk, magunk is jobbak lehetünk egy kicsit.
A Magyar Máltai Szeretetszolgálat intézményeiben élőket ezért vásárlóik segítségével ajándékozzák meg: minden lakónak névre szóló csomagot juttatnak el, amelybe egy-egy önkéntes személyes üzenetét is elhelyezik. Az intézményeknek olyan ajándékokat is adnak, amelyeknek köszönhetően az ott lakóknak a közösségi terekben lesz lehetőségük közös élményeket átélni, játszani és kikapcsolódni.
Idős szeretteinkre, ismerőseinkre, akiknek néha egy érdeklődő telefon, egy apró figyelmesség is sokat jelenthet.