A legtöbb nyomtatógyártó minimum egy évnyi garanciát borítékol a termékeihez. Ez, elnézve a kínálatot és annak gyors fejlődését, korrekt ajánlat, bár azért azt könnyű belátni, hogy a többség nem egy esztendőre tervez nyomtatóval gazdagodni. Szóval többnyire ez az a limit, amivel jó kalkulálni, alsó hangon, igaz akadnak ennél hosszabb távval kecsegtető ajánlatok is. (x)
De hogy jön ide a garanciaidő?
Úgy, hogy ebben az időszakban, ha például minőségi HP toner vétel a cél, akkor érdemes az eredeti variációk közül válogatni. Még akkor is, ha ezek esetleg drágábbak, mint a pusztán kompatibilis vagy alternatív verziók. Hogy miért annyira fontos erre odafigyelni? Azért, mert a vállalatok meghibásodás, javíttatás esetén rákérdezhetnek arra, hogy pontosan milyen típusú festékkazetta is került legutóbb a készülékbe. Sőt, alapjáraton kérdezniük sem kell, hiszen a szervizeltetés során feketén-fehéren kiderülnek a válaszok.
Alapvetően semmi probléma nincsen a hiteles forrásból származó kompatibilis vagy alternatív modellekkel, főleg hogy utóbbiak környezettudatos választásnak is tekinthetőek.
De a gyártók, akik nyilván profitorientáltak, elsősorban azt nézik, hogy mik a gyenge pontok, a hibázási lehetőségek. És bár vélhetően az ég világon semmi köze nincsen a felmerülő problémának ahhoz, hogy milyen toner alkotja a nyomtató lelkét, ám nem megfelelő alternatívánál ezt a tényt ellenérvként, sőt bizonyítékként használhatják fel ahhoz, hogy végül a garanciális szervizeltetést elutasítsák.Természetesen ez nem általános érvényű tapasztalat, de azért a visszajelzések alapján nem is tekinthető ritka jelenségnek, ezért érdemes rá odafigyelni.
A márkajelzésre elegendő fókuszálni?
Nem. Ha például a nagy tételben eladott CE285A toner a keresett modell, akkor nem elég pusztán a HP-ra, mint meghatározó tényezőre koncentrálni. A rosszul megválasztott kazetta behelyezése a nyomtató életébe is kerülhet, úgyhogy ezt a kellemetlenséget a legjobb elkerülni.
A fotó forrása:
ACTS_DATA STOCK/ Shutterstock.com