A színek meghatározzák a hangulatunkat és a viselkedésünket, hatással vannak az érzéseinkre, befolyásolják az élményeinket, az agyi aktivitásunkat és a pulzusunkat is. Az, hogy milyen színekkel vesszük körül magunkat, az élethez való hozzáállásunkat is szimbolizálja. Az üzletemberek és a marketingesek egyik legfőbb eszközüknek tartják a színpszichológiai ismereteket. Bár különböző kultúrákban más-más jelentésük van a színeknek, léteznek általánosan érvényes igazságok, amelyeket a színterápiában is használnak már.
3/4 A fekete a marketingben
A színek segítik az asszociációt, ezért egy-egy termék népszerűsítésekor fontosak a pontos pszichológiai ismeretek a színekről. Weboldal, szórólap, plakát, céglogó, csomagolás – a megfelelően kiválasztott színek fokozhatják az eladást.
A fekete a marketingesek, reklámszakemberek szerint rideg, kemény szín, mégis súlya, tartása van, és feketével kombinálva minden más szín nagyobb hangsúlyt, eleganciát kap.
Pirossal kombinálva szenvedélyt, fehérrel klasszikus eleganciát sugall, a rózsaszínt és a narancsot szigorúbbá teszi. Arannyal vagy ezüsttel együtt luxust és gazdagságot jelent.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!