Ezekre a költségekre számíts, ha saját webshopot nyitnál

Ezekre a költségekre számíts, ha saját webshopot nyitnál

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Ezekre a költségekre számíts, ha saját webshopot nyitnál

Rengeteg hirdetéssel találkozhatunk a világhálón, ami azt harsogja, legyél te is online vállalkozó. Valóban akkora lehetőség az online tér, mint a reklámok sugallják? (x)

A megkérdezett marketingszakértő szerint hiba lenne azt gondolni, hogy tudás, befektetés és kemény munka nélkül bárki sikerre lenne utalva az online világban, de való igaz, hogy egy online bolt megnyitása relatív alacsony költségek mellett elvégezhető. Kezdeti és működési költségekkel is számolnia kell annak, aki az Amazon, az eMAG vagy az Extreme Digital babérjaira kíván törni.

A kezdeti költségek között legelőször meg kell említeni magának a webáruház-készítésnek a költségét. Tulajdonképpen ez meg is spórolható, ha valaki a bérelhető megoldások mellett dönt. Ezek legalacsonyabb díja jellemzően 5-10 ezer forint körül alakul, illetve a termékszám függvényében emelkedik.

Egyszeri kiadást jelentenek azok a webshop motorok, amelyek egyszerűen telepíthetők és akár fejlesztői tudás nélkül is menedzselhetők. Noha maguk a rendszerek általában ingyenesek, mint a WordPress-WooCommerce, a PrestaShop vagy a Magento, a bővítményekért, a jobb sablonokért rendszerint fizetnünk kell, illetve számítanunk kell olyan feladatokra is, amelyek fejlesztői támogatást igényelnek.

A legköltségesebb választás természetesen az egyedi rendszer készítése. Ehhez elengedhetetlen egy fejlesztő partner, aki minden fejlesztési igényt a megrendelő elvárásainak megfelelően képes teljesíteni. Ez esetben gyakorlatilag nincsenek korátok, csupán a fejlesztési költségek mondhatók annak.

Számba kell vennünk a logisztikai és raktározási költségeket is. Ma már sokféle megoldás áll rendelkezésre éppen ezért alapos mérlegelésre van szükség. Mindenképpen fontos látni azt is, hogy a kiszállítás költsége teljes egészében ráterhelhető a vásárlóra, ám sok esetben ezzel versenyhátrány keletkezik a nagy webáruházakkal szemben.

Ne feledkezzünk kell a marketingköltségek jelentőségéről sem. Gyakorlatilag ezek fogják meghatározni, mekkora profitra tehetünk szert. Minden forgalmi forrást külön is vizsgálnunk kell, de szem előtt kell tartanunk azt is, hogy a csatornáink hatnak egymásra is. A különböző forrásokból érkező látogatók többszöri látogatást követően gyakran közvetlen forgalomból valósítják meg a tranzakciót, a vásárlás mégis a többi csatornának köszönhető a valóságban. Ezt hívjuk segített konverziónak. Ugyanakkor előfordulnak esetek, amikor egyik forgalmi forrás elviszi a látogatót a másik elől. Tipikus eset, amikor Google Ads hirdetésből érjük el azt a felhasználók, aki egyébként az ingyenes találati listáról érkezett volna.

A folyamatos mérések és elemzések, illetve az adatalapú döntések rengeteget segítenek abban, hogy versenyképessé tegyünk egy webáruházat és nyereségesen működtethessük akár éveken keresztül is – mondja a megkérdezett marketingszakértő.

VIDEO 10 ecset, ami nélkül lehet sminkelni, de nem érdemes

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!