Stílus / Test

Ha ezeket betartod életed legjobb alvásában lesz részed - a füllesztő hőségben is

Ha ezeket betartod életed legjobb alvásában lesz részed - a füllesztő hőségben is

Nyáron az egyik legnagyobb problémát a hőség okozza, amely még az éjszakánkra is kihat. Amikor a lakásban 28-30 fokot mutat a hőmérő, szinte képtelenség elaludni, reggel pedig fáradtan, kialvatlanul ébredünk. Hogy ezt megakadályozzuk, összegyűjtöttünk néhány apró trükköt, amit érdemes bevetned!

Közvetlenül lefekvés előtt zuhanyozz

Ugye ismerős az az érzés, amikor este végre lezuhanyozol, lemosod magadról az egész napos izzadtságot és csak behuppansz a pihe-puha ágyba?

Nyáron különösen jó érzés ez, hiszen a hőségnek hála szinte egész nap csak folyt rólunk a víz, a nap végére pedig szinte úgy érezzük, mintha ragadnánk… Célszerű egy kicsit lehűtened magad zuhanyzás közben, ne legyen a víz túl meleg (de ki is vágyna rá?!), legyen langyos vagy egy kicsit hideg, majd utána egyből feküdj le aludni.

Napközben hagyd leengedve a redőnyt

Persze evidensnek tűnhet, hogy a nyári melegben engedd le a redőnyt, mégis érdemes kiemelni ennek fontosságát.

Felébredés után szüksége van az embernek a természetes napfényre és a D-vitaminra, így ébredés után egy rövid ideig mindenképp legyen világos a szobádban, ám miután elkészültél és épp indulnál el a munkába, feltétlenül sötétíts be, csak így tarthatod viszonylag hűvösen a lakásodat.

A titok: hajdinapárna

Fogadjunk, hogy évek óta ugyanazt a takarót és párnát használnod! Kitaláltuk? Akkor épp itt az ideje a váltásnak!

Ha nyáron olyanra vágysz, ami nem melegszik át, akkor számodra jó választás lehet a hajdinával töltött párna.

Jó tulajdonságai közé tartozik, hogy remekül illeszkedik a fejedhez, megtámasztja azt, egyenesen tartja a gerincedet, valamint kiválóan szellőzik. Ha eddig nem hallottál róla, érdemes kipróbálnod, nyáron különösen imádni fogod!

Hűs selyemhuzat

Akár az előbb említett hajdinapárnát használod, akár a klasszikus verziót, érdemes a huzatot is lecserélned nyárra.

Bár nem mindenki rajong érte, a nagy melegben az egyik legjobb választás a selyemhuzat.

Ez az anyag kiválóan szabályozza a hőt, tehát nem melegszik át, emellett a hajadhoz és az arcbőrödhöz is kíméletes.

Aludj egyedül

Ha párkapcsolatban élsz, akkor ez egy nagyon nehéz pont, jól tudjuk, hiszen nincs is annál jobb, mint összebújva aludni a párunkkal.

Nyáron a jobb alvás érdekében azonban mégis érdemes egy kis távolságot tartanotok egymástól éjszaka.

Ha teheted, űzd el az ágyból a házi kedvenceket is, hiszen minél többen vagytok az ágyban, annál nagyobb hőt termeltek.

Egyedül alvás során helyezkedj úgy el, hogy a lábaid és a kezeid ne is érjenek egymáshoz, így szabadon hagyod a levegő áramlását.

Aludj az alsóbb szinteken

Persze ha panellakásban élsz, akkor ez nem lehetséges, ám ha emeletes házad van, akkor érdemes megfogadnod ezt a tanácsot.

Ha a hálószobád az emeleten van, akkor mindenképp megéri nyáron váltanod és inkább vonulj le a nappaliba, feküdj le egy matracra vagy az ottani kanapéra, az alsóbb szinteken ugyanis érezhetően kellemesebb a hőmérséklet.

Igyál lefekvés előtt

Bár a legtöbb ember már nem iszik túl sok folyadékot elalvás előtt, mondván akkor egész éjszaka pisilni kell, nyáron mégis érdemes este elkortyolgatnod néhány pohár vizet.

Olyan hatása van a hűsítő, hideg víznek, mintha a zuhany alól jöttél volna ki, csökkenti a testhőmérsékletet.

Csupán egy dologra figyelj, a folyadék, amelyet iszol, semmiképp ne tartalmazzon koffeint és alkoholt, különben pont az ellenkezőjét éred el: búcsút mondhatsz a jó alvásnak.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást