A TikTok 2016-ban jelent meg az interneten, és egyből hatalmas népszerűségnek örvendhetett. Ugyan rengetegen azt gondolták, hogy ez csak egy hype, ami gyorsan lecseng majd, de nem nekik lett igazuk. Ma már a legnagyobb közösségi portálok között tartjuk számon, így nem szabad kihagynia ezt sem a repertoárjából annak, aki a vállalkozását az online térben próbálja láthatóvá tenni. A következő cikkben pedig mutatunk néhány tippet, ami segít, hogy eredményeket érhessünk el a TikTok nézettségünkben is. (x)
Miben áll a TikTok ereje?
A TikTok eleinte leginkább a fiatalabb internetfelhasználók terepe volt, de ahogy telt az idő, egyre többen kezdték használni az idősebb generációkból is. A néhány másodperces rövid videók gyors és változatos tartalmat kínálnak könnyen emészthető formában.
A tiktok hirdetés beállítása nem mindenkinek sikerül elsőre jól. Ha segítségre van szükségünk, forduljunk egy online marketing ügynökséghez, hogy már a kezdetektől kimagasló eredményeket produkálhassunk!
A TikTok fejlesztői nagyon odafigyelnek a felhasználói élményre. Az algoritmus tűpontossággal lövi be, hogy melyik felhasználónak milyen tartalmak tetszenek leginkább, így sokkal kisebb az elkattintások aránya.
A kis videók pedig köztudottan jól megválasztott hangsávokkal vannak ellátva, ami miatt érdemes őket hanggal nézni. A többi portál esetében nagy százalékban lenémítva nézik meg a videókat a felhasználók, de így közel sem lehet akkora hatást elérni.
Megéri-e a cégeknek TikTok profilt létrehozni?
Mára már korántsem csak a fiatalok szórakoztatását szolgálja a TikTok felülete. A felhasználók kicsivel több mint a fele a 30+ éves korosztályból kerül ki, ráadásul a férfiak és nők közötti arány is kifejezetten kiegyenlítettnek látszik mostanra.
Ezen a felületen olyan vállalatoknak érdemes képviseltetnie magát, akik közvetlenül a vásárlóknak értékesítenek, mert nagyon könnyen tudják elérni a potenciális ügyfeleket. Szem előtt kell tartani, hogy itt a hagyományos, televíziós reklámok nem fognak működni, meg kell találni a humoros, figyelemfelkeltő hangot, ami az oldal sajátossága. Ha úgy döntünk, belevágunk, akkor egy saját céges profil létrehozása után már el is kezdhetjük gyártani a videós tartalmakat.
Influenszereken át
Ha nem tudunk folyamatosan, nagy rendszerességgel jelen lenni a TikTok felületén, vagy nem tudunk organikusan elég látogatást generálni, akkor érdemes lehet egy influenszerrel szerződni néhány videó erejéig. Ő bemutatja a követőtáborának a vállalatunkat vagy a termékünket, ezáltal pedig sok olyan emberhez is eljuthatunk, akiknek akár teljesen más érdeklődési köre miatt nem is biztos, hogy benne lettünk volna az ajánlásában.
Összességében tehát elmondható, hogy a TikTok a legtöbb vállalat és weboldal számára lényeges és fontos eszköz lehet, akik az online marketing minden ágát ki szeretnék próbálni, és ki akarnak tűnni a sokaságból.