Employer Brand = Commercial Brand? Hogyan hangoljuk össze a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és használjuk ki előnyeit kölcsönösen?

Employer Brand = Commercial Brand? Hogyan hangoljuk össze a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és használjuk ki előnyeit kölcsönösen?

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Employer Brand = Commercial Brand? Hogyan hangoljuk össze a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és használjuk ki előnyeit kölcsönösen?

3 inspiráció 3 iparágból A World Employer Branding Day magyarországi partnereként idén Amszterdamba látogattunk el, hogy inspirációt gyűjtsünk és elhozzuk azokat a nemzetközi benchmarkokat, amelyek a munkáltatói márkaépítés élvonalába tartoznak. Ha kíváncsi vagy a világszínvonalú employer branding trendekre és bevált gyakorlatokra, akkor regisztrálj évindító Afterfizz eseményünkre, ahol a hazai közönséggel osztjuk meg tapasztalatainkat. (x)

Alex Horner (USA) Employer Brand vezető és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager az Activision Blizzard-tól a World Employer Branding Day-en tartott előadását két kérdéssel kezdte:

Tegye fel a kezét, aki tudja kik vagyunk? Tegye fel a kezét, aki játszott már, vagy ismeri a Candy Crush-t? Míg az első kérdés hallatán pár kéz lendült csak a magasba, a második kérdésre a terem 90%-a – vagyis ameddig elláttunk – felemelte a kezét és jót mosolygott.

Alex Horner (USA) Global Head of Employer Brand és Briana Lebel (USA) Global Employer Brand Manager, Activision Blizzard

Az Activision Blizzard és sokan mások feszegették a kérdést az idei World Employer Branding Day-en, hogy vajon még mindig külön kell választanunk az employer brandet és a fogyasztói márkánkat? A válasz igen. Ha így lenne és egy és ugyanazon márkáról beszélnénk minden esetben, akkor a világ legismertebb brandjei lennének a világ legjobb munkahelyei. Azonban ez nem így van. Bár a két márka népszerűsítésére használt eszköztár nagyon hasonló, fontos, hogy az üzenetek és a megélés a két márka esetében nem ugyanaz.

Hogyan lehet azonban összehangolni a cég munkáltatói és fogyasztói márkáját és kölcsönösen kihasználni előnyeit?

#1 Építsd be álláshirdetéseidet a termékedbe

Játékokba épített álláshirdetés az Activision Blizzard-nál

Az Activision Blizzard hatalmas aduászt játszott ki, amikor fogyasztóira potenciális munkavállalóként tekintett. Egy olyan egyszerű lépéssel, mint hogy elkezdték hirdetni magukat munkavállalóként a játékokban 52%-kal nőtt meg karrieroldaluk látogatottsága, és 40%-kal a jelentkezők száma. Ez 1000 jelentkezőt jelentett, amivel teljesítették a 2022-es toborzási tervet.

Lehet azt mondani, hogy a játékiparnak könnyű, hiszen nagyobb bevételt generál, mint a zene- és filmipar együttesen, de erre az előadók úgy fogalmaztak, hogy minden cégnek megvan az az egyediség a tevékenységében, amit ki tud emelni a célcsoportja számára, csak meg kell találniuk.

Az aktivitás nem új keletű, az IKEA Sydney-ben 11 évvel ezelőtt már megcsinálta, hogy a bútorok dobozába egy kinyomtatott lapot helyezett bele, ami jelentkezésre buzdította a fogyasztókat. A kampány eredményeképpen 280 új kolléga csatlakozott mindez 0 Ft social media költséggel.

A kampányt bemutató videó elérhető ITT.

Ha szánunk időt rá és átgondoljuk hogyan tudjuk becsempészni employer branding kommunikációnkat szolgáltatásainkba és termékeinkbe, jelentős összegeket takaríthatunk meg és egységesíthetjük a fogyasztói és munkáltatói márkánkat.

#2 Használd eszközeidet a munkáltatói értékígéret közvetítőiként

Színes bevásárlókocsik a sokszínűség jegyében a Kaufland Romania-nál

Estera Anghelescu (Recruiting & Employer Branding Igazgató Kaufland Romania & Moldova) előadásában megmutatta, hogy a Kaufland Románia-nál a sokszínűség nem csak egy trend, hanem valódi érték, ami beépült az employer brand stratégiájukba. A stratégia 4 pillérre épült fel:

1.) A.C.C.E.S. programjuk keretein belül speciális szükségleteket igénylő munkavállalókat toboroztak, amelynek eredményeképpen 450+ munkavállalóval bővült csapatuk.

2.) Megnyitották az első szupermarketet egy videojátékban,a GTA 5-ben a fiatal generáció elérése érdekében. Ezt a kelet európai Comic Con-on mutatták be 8 híres román streamer bevonásával. A videókat 192.464-en néztek meg.

3.) #KauflandDanceTalk kampányukban egy olyan TikTok táncra hívták meg a felhasználókat, ami jelnyelvi elemeket tartalmazott és toborzási üzenetet közvetített hallássérült emberek számára, hogy csatlakozzanak a #TeamKauflandhoz. Ezzel az aktivitással 150 Z generációs TikToker-t vontak be az aktivitásba és 6.5 millió TikTok felhasználót értek el.

4.) Diversity carts projekt névre hallgató kampányuk során 100 bevásárló kocsit festettek be 4 különböző színnel, amelyek egy-egy fontos üzenetet közvetítettek a sokszínűség jegyében.

A megértést a bevásárló kocsikon elhelyezett információs táblák, a social oldalakon megjelent kommunikáció és Bukarest legforgalmasabb útján – Calea Victoriei – valamint az országosan 98 Kaufland üzletben és parkolóban kihelyezett óriásplakát segítette.

A bevásárló kosarakat több mint 140.000 vásárló használta és a kampány több, mint 945.000 embert ért el. A kampánnyal nem csak a toborzást de a megtartást is támogatták, ami a Brandfizz Employer Branding Compass riport alapján a legnagyobb kihívás 2023-ban. Azokat a kollégákat, akik elkötelezetten képviselik ezeket az értékeket a mindennapokban és részt vettek az aktivitásokban egy-egy “sokszínűség trófeával” ismerték el, ami stílusosan egy színes bevásárló kocsi volt.

Ez az aktivitás iskolapéldája annak, hogy hogyan lehet a maximálisan kihasználni kreatív eszközeinket és kommunikációs csatornáinkat egy üzenet közvetítésére, valamint annak, hogy hogyan tudjuk megmutatni fogyasztóinknak (lehetséges jövőbeni munkavállalóinknak) cégünk értékeit.

#3 Szerezz követőket tweet automatával

1 tweet = 1 Mars termék ajándékba

Ha azt mondjuk Mars, sokan a bolygóra vagy a csokira gondolnak. Azt azonban kevesen tudják, hogy a MARS egy olyan cég, amelynek a története 1880-ban kezdődött, jelenleg 50+ termék tartozik a portfóliójába, a Twix csokitól elkezdve a Pedigree kutyaeledelig számos termék megtalálható.

A londoni Tonic employer branding ügynökség közreműködésével a MARS egy új módon szólította meg az egyetemistákat Early Talent kampányával. Nem csak termékeiket kezdték el hirdetni a fiatalok körében, de  kevesebb mint egy hét alatt 22.873 potenciális jelöltet értek egy automata és a social media segítségével. Az esettanulmány videója elérhető ITT.

2013-ban a MARS kihelyezett egy automatát az angliai Durham Egyetemen és létrehozták a #MarsTweetShop-ot. A diákoknak be kellett követnie a Twitteren a @marsgradsuk oldalt, ahol tweet-elniük kellett egy egyedi kódon keresztül, ami tartalmazta a MarsTweetShop hashtaget. Ezután csak be kellett gyűjteniük a jutalmat, amit az automata adott nekik. Ez valamilyen csokoládé, cukor vagy állateledel volt brandelt dobozokban, amely egy kedves üzenetet is tartalmazott. Ezzel elindították a beszélgetést a diákok körében a MARS-ról, nem csak mind termékekről, de a Twitter oldal bekövetésével és az egyetemen kihelyezett szórólapok segítségével mint munkahelyről is.

A MARS kitűnően ötvözte a technológiát, a játékosságot. Egyszerre sikerült hirdetnie a cég termékeit és mint munkahelyet aminek eredményeképpen növelte márkájának hírnevét. Ezt a megnövekedett követő és interakció szám is mutatta.

Szeretnéd a jelenlegi gazdasági turbulenciában hatékonyan fejleszteni vállalatod munkáltatói márkáját? Töltsd le 2024 megtervezéséhez Brandfizz Employer Branding Compass riportot,és tudd meg, hogy mekkora az éves employer branding költségvetés az egyes iparágakban Magyarországon!

Ha még több világszínvonalú employer branding ismetre vágysz és innovációkkal indítanád az évet, akkor biztosítsd be a helyed és regisztrálj most 2024-es meet-up eseményünkre, az Afterfizzre!

Szerző: Somogyi Vivien

VIDEO Jobb ember vagy, mint hinnéd, ha ez az 5 dolog jellemző rád

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!