5+1 egészséges uzsonna 5 perc alatt, amitől újra energikus leszel

5+1 egészséges uzsonna 5 perc alatt, amitől újra energikus leszel

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 5+1 egészséges uzsonna 5 perc alatt, amitől újra energikus leszel

Embert próbáló lehet az anyukáknak a mindennapos uzsonnakészítés. Van ízletes uzsonna a szendvicsen túl is a gyerekeknek, bár könnyű kifogyni az ötletekből. Garantáltan könnyebben megy minden, ha tudjuk, hogy legalább az az étel, amit odacsomagoltunk a csemeténknek, egészséges.

De vajon hogy néz ki egy valóban egészséges uzsonna?

Tahinis csokis fügeszeletek

Sütés nélkül készül a gluténmentes, egészséges édesség, olajos magvak nélkül.

Hozzávalók: ½ csésze aszalt füge, 1 csésze zabpehely, három evőkanál méz, ½ csésze tahini, ½ teáskanál fahéj, ¼ csésze összetört étcsokoládé, ¼ teáskanál tengeri só, 1 teáskanál vanília, 1 evőkanál kókuszolaj, 2 evőkanál chiamag, 2 evőkanál lenmag.

Elkészítés: A hozzávalókat – az étcsoki és a kókuszolaj kivételével – egy tálban alaposan összekeverjük, majd egy tepsibe simítjuk, sütőpapírra.

Az étcsokoládét és a kókuszolajat megolvasztjuk és összekeverjük, majd a tepsiben lévő massza tetejére kenjük. Hűtőbe tesszük 2-3 órára, szeletekre vágva tálaljuk

 

Avokádós tojássaláta

Igazán krémes, ízletes, és rendkívül egyszerű elkészíteni. Egészséges, ízekben gazdag étel reggelire, tízóraira, uzsonnára vagy vacsorára.

Hozzávalók: 1 érett avokádó, 1/2 citrom leve, 3 evőkanál natúr joghurt, 2-3 evőkanál aprított metélőhagyma, 1 teáskanál mustár, 2 egész főtt tojás apróra vágva, só, bors.

Elkészítés: Egy érett avokádót, miután meghámoztunk, villával összetörünk egy tálban, hozzáadjuk a többi hozzávalót, sózzuk, borsozzuk, és két kenyér közé kenjük. Salátát vagy paprikát kínálunk hozzá.

 

Grillezett minipaprika kecskesajttal

Kisméretű paprika friss, krémes kecskesajttal töltve, balzsamecettel meglocsolva – ínycsiklandó uzsonna.

Hozzávalók: 10-15 db sárga, piros minipaprika, 250gr kecskesajt, rozmaring, tengeri só, balzsamecet

Elkészítés: A minipaprikákat kicsumázzuk, félbevágjuk, és grillserpenyőben néhány perc alatt megpirítjuk mindkét oldalukat. Aztán krémes kecskesajttal egyenként megtöltjük őket. Használhatunk fűszeres kecskesajtot is. Végül friss rozmaringgal és tengeri sóval megszórjuk, és balzsamecettel finoman meglocsolva tálaljuk.

 

Parmezános grillezett répacsíkok

A sült krumplit minden gyerek szereti, erre bátran alapozhatunk, amikor uzsonnát készítünk a kicsiknek.

Krumpli helyett használjunk édesburgonyát (batátát) vagy egyszerű sárgarépát.

Hámozzuk meg a sárgarépát, vágjuk széles csíkokra, szórjuk meg parmezánreszelékkel, sóval, borssal, majd előmelegített sütőben 180 fokon süssük aranybarnára.

Akár hús mellé is kínálhatjuk.

 

Pestos pulyka mozzarellával és uborka roláddal

Szénhidrátszegény, egészséges, zöldséges fogás, uborka helyett akár cukkinit is használhatunk hozzá. A rolád belsejét ízlés szerint tölthetjük meg.

Hozzávalók: 2-3 uborka vagy cukkini, pesto vagy humusz, mozzarella szeletek, és más zöldségek: pl. pritamin paprika, spenót stb.

Elkészítés: A vékony szeletekre vágott uborka vagy cukkini csík egyik oldalát megkenjük pestoval vagy humusszal, az egyik végére mozzarellát teszünk, és a többi zöldséget, majd feltekerjük, és egy fogpiszkálóval rögzítjük, hogy ne essen szét a rolád.

 

+1. Igazi vegán szendvics

Überelhetetlenül zöld szendvics friss mozzarellával, avokádóval, salátalevéllel és ízletes szósszal.

Hozzávalók: 2 evőkanál majonéz, 2 gerezd fokhagyma, egy ½ citrom leve, saláta, uborka, avokádó, metélőhagyma, zöldhagyma, mozzarella

Elkészítés: két kanál majonézt felturbózunk egy kis zúzott fokhagymával, citromlével, bazsalikommal és apróra vágott metélőhagymával. Ezzel megkenjük a szeletre vágott kenyeret, és ráhalmozzuk a zöldeket: a salátalevelet, az avokádót, uborkát, zöldhagymát, majd jöhet a mozzarella.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást