Magas húgysavszint? A 7 leghatékonyabb táplálkozási tanács

Sándor Alexandra
Írta: ,
Magas húgysavszint? A 7 leghatékonyabb táplálkozási tanács

A húgysav – vagy más néven ureasav – határérték fölötti szinte arról árulkodik, hogy felborult az egyensúly a szerveztedben. Amennyiben hosszú időn keresztül fennáll ez az állapot, akár súlyos betegség, például köszvény is lehet a következménye. Szerencsére azonban van rá mód, hogy az orvosod utasításainak betartása mellett, egészséges étrend segítségével helyrebillentsd a dolgot!

Minél több rostot!

A Marylandi Egyetem Orvosi Központjának ajánlása alapján az étrendi rostok segítenek a vér húgysavszintjének csökkentésében. Ezek a jótékony tápanyagfajták ugyanis egyszerűen „felszívják” a húgysavat a véráramból, és a vesén keresztül elűzik a fölösleget a szervezetből.

A zab, a spenót, a brokkoli és a teljes kiőrlésű pékáru mind segít benne, hogy helyreálljon a tested egyensúlya – ráadásul mennyei ételeket készíthetsz belőlük!

Fontos, hogy még a lehető legtökéletesebb étrend mellett se feledkezz meg a rendszeres orvosi kontrollról, hiszen a magas húgysavszint ellenőrzést igényel!

Minél több C-vitamin

Az erős antioxidánsként viselkedő C-vitamin a húgysav egyik leghatékonyabb természetes „ellensége”.

Amennyiben gondoskodsz róla, hogy mindennap legalább 3-400 mg kerüljön belőle a szervezetedbe, hozzájárulhatsz az ureasav szintjének csökkentéséhez.

Próbáld meg zöldségekből és gyümölcsökből fedezni a szükséges mennyiséget, de ilyen dózishoz már étrend-kiegészítők is szükségesek lehetnek – persze, csakis az orvosoddal történő egyeztetést követően!

Fókuszban

10 pontos teendő lista, amit minden szülőnek át kell futnia sulikezdés előtt

A márkás, jó minőségű sportszerekért és sportruházatért irány az Intersport!

Innen tudhatod, hogy jó sportcipőt vásároltál a gyereknek

A jó sportszereken és sportruházaton több múlik, mint gondolnád!