5+1 tanács a reggeli gyors ébredéshez – Ha nem volt időd eleget aludni

Nagy Niki
Írta: ,
5+1 tanács a reggeli gyors ébredéshez – Ha nem volt időd eleget aludni

Hosszúra nyúlt az éjszaka, és alig tudtál pár órát aludni? Ha hiszed, ha nem, ilyenkor nem a kávé a legjobb barátod ­– hiába nyúlsz ugyanis a napi ötödik fekete után, nem fog segíteni, hiszen csak egy­-két órára leszel tőle energikusabb, aztán úgy lehúzza a vércukorszintedet, hogy ülve elalszol majd. Ezekkel a tippekkel viszont könnyedén felébresztheted magad, annyira, hogy senki nem fogja látni rajtad: valójában a birkákat számoltad egész éjszaka!

Mozogj! Kép forrása: self.com

A mozgás az álomkórra is csodaszer ­– persze ezúttal ha túlzásba viszed, csak az ellenkezőjét éred el vele, így figyelj rá, hogy csak egy kicsit mozgasd át a tested. Fuss néhány kilométert, menj és sétálj egy nagyot, csinálj végig egy frissítő jógát, és élvezd, hogy érzed az elgémberedett izmaidat.

A reggeli edzést egyébként melegen ajánlom akkor is, ha nem célod, hogy gyorsan felébredj ­– rettenetesen jó már a nap első óráiban letudni a mozgást, és kellemes fáradtsággal, mégis éberen folytatni a napot.

Az első és legnehezebb: ne nyomd be a szundit! Kép forrása: whitesixpence.tumblr.com

Ez ilyenkor embertpróbáló, teljesíthetetlen feladatnak tűnik, de fogadd meg a tanácsot: ne nyomd vissza! Csak sokkal fáradtabb leszel, ha belekeveredsz a "csak még tíz percet" körforgásba, és úgy érzed majd, mintha még egy órát elvettek volna az értékes alvásidődből ­– és persze az a tíz perc is mindig úgy elsuhan, mintha ott se lett volna.

Inkább ülj fel, és a szundival töltött idő helyett csak bambulj egy darabig, amíg teljesen fel nem ébredsz ­– még így is sokkal kipihentebbnek fogod magad érezni, mintha negyed órára visszafeküdtél volna.