5 étkezési hiba, amiért állandóan puffadtnak érzed magad

Szőke Angéla
Írta: ,
5 étkezési hiba, amiért állandóan puffadtnak érzed magad

Kép forrása: fizxes/depositphotos.com/

Túl sok szénsavas ital fogyasztása

Minden szénsavas üdítőital egészségtelen. Nemcsak a fogainkat rombolják és lökik az egekbe vércukorszintünket, de magas széndioxid tartalmuk miatt még fel is fújnak minket. A sör és a pezsgő is ugyanúgy lehet felelős a hasban felgyülemlett gáz kialakulásában, így jobban járunk, ha buborékos helyett szénsavmentes üdítőket, sör és pezsgő helyett bort iszunk, de leginkább természetesen a sima víz ajánlatos. 

Toa Heftiba/unsplash.com

Kapkodó étkezés

Ha farkaséhesek vagyunk, hajlamosak vagyunk habzsolni, ami azzal járhat, hogy sok levegőt is nyelünk a finom falatok mellé. Amikor kénytelenek vagyunk sietve étkezni, akkor is csak belapátoljuk az ételt és ugyanez lehet az eredmény, főleg akkor, ha közben mozgunk, beszélünk vagy csak simán nyitott szájjal rágjuk a falatot. A levegőnyelés okozhat puffadást, ezért mindig fontos, hogy nyugodtan együnk, minden falatot alaposan megrágva. 

Kevés mozgás

Egy kis könnyed testmozgás minden étkezés után ajánlott lenne, de nagyon kevesen élnek ezzel a gyakorlattal. Pedig miután degeszre ettük magunkat és úgy érezzük, hogy majd’ kipukkadunk, hasznosabb lenne mozogni, mint egyből a puffadásgátló gyógyszer után nyúlni. Természetesen nem azt mondjuk, hogy le kell futni egy maratont ebéd után, vagy hogy a futópadon kell megenni a szendvicset, de ha úgy érzi az ember, hogy gyomra elnehezült és esetleg kicsit túlette magát, a legkézenfekvőbb megoldás egy könnyű séta kellene, hogy legyen.

Fókuszban

Így tanítsd meg a gyerekednek, mi a jó és a rossz érintés

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba

Tiszta lakás, ragyogó jókedv

Egy mobil, amivel bátran villoghatsz, de nem kerül egy vagyonba