4 egyszerű VEGÁN reggeli őszre, recepttel

Horváth Petra
Írta: ,
4 egyszerű VEGÁN reggeli őszre, recepttel

Ebben a borongós időben minden erőmmel azon vagyok, hogy ne feledjem el, mennyire szeretem az őszt, de nem egyszerű ez a küzdelem, hiszen hiányzik a napsütés, a kellemesen langyos hőfok és a szépen sárguló táj. Azonban, mivel minden rosszban van valami jó, így a borús, esős időnek is megvan a maga pozitívuma, minthogy otthoni elfoglaltságra kényszerülünk, így kifejleszthetjük a kreatív reggelikészítési tehetségünket.

Ősszel rengeteg ízletes szezonális alapanyag áll a rendelkezésünkre, amik egészségesek és számtalan módon elkészíthetők. Most elhoztam négy olyan isteni reggeli variációt, ami ránézésre bonyolultnak tűnik, de igazából nagyon egyszerű elkészíteni, egészséges, és még a gyerekek is imádni fogják!

Édesburgonyás reggeli Kép forrása: savorynothings.com

Hozzávalók: 2 közepes édesburgonya.

Elkészítés: Ez az egyetlen recept, amit akár sósan, akár édesen is elkészíthetünk, hiszen az alapot az édesburgonya adja, amit 180°C-on 40-50 percig sütünk, majd kivesszük, hagyjuk kicsit hűlni, kettévágjuk, kissé megkaparásszuk a belsejét és kedvünkre ízesítjük!

Lehet görög joghurttal, dióval, sütőtök fűszerekkel és juharsziruppal is enni, de akár sóval, bazsalikommal, oregánóval, tejföllel és egy kicsi olíva olajjal is fogyasztható!

Mind a két verzió isteni, az elkészítési módok pedig szinte végtelenek! Az előző receptektől eltérően ezt inkább egy hétvégi nyugalmas reggelre javasolom, hiszen viszonylag lassabban elkészíthető, és a fogyasztása is időt vesz igénybe!

Almás pite kicsit másként Kép forrása: bakingmischief.com

Hozzávalók: 1. 5 bögre zabpehely, 2 bögre zabliszt, 1.5 teáskanál fahéj, ¼ teáskanál szerecsendió, ½ teáskanál szódabikarbóna, ¾ bögre almaszósz (házi, ha lehet), ½ csésze juharszirup, 1. 5 teáskanál cukornád melasz, 2 közepes alma kockázva.

Elkészítés: Egy nagy tálban keverjük össze a hozzávalókat az alma kivételéve, majd egy sütőpapírral bélelt kisebb tepsibe halmozzuk a massza felét.

Egyengessük el, és szórjuk rá a felkockázott almát, majd a tetejére oszlassuk el a massza másik részét. A tetejére szórhatunk egy kicsi zabpelyhet vagy mandula-pelyhet.

160°C-on süssük 30 percig, várjunk, amíg kihűl, ezt követően szeleteljük és már fogyasztható is! Akár előző nap este is elkészíthetjük, vagy közvetlenül reggel, ha belefér az időnkbe!

Fókuszban

Lehetünk anyagilag biztonságban, ha baj van - Megtakarítás nélkül is!

Harmónia kívül-belül - Tökéletes páros a Lenortól

Túl nagy a mobilos választék? Szűkítsd le a kört a Huawei P40 családra!