Nők a divatházak élén – a Prada Divatház története

Nők a divatházak élén – a Prada Divatház története

Címlap / Stílus / Divat / Nők a divatházak élén – a Prada Divatház története

A Prada márkanév manapság mindenkinek a luxust, a nőies darabokat juttatja eszébe ruhák és táskák terén egyaránt. De vajon hogyan lett ennyire sikeres a vállalkozás és kinek a nevéhez fűződik mindez?

Század eleji indulás

A ma már mindenki előtt ismert Prada márkanév eredete 1913-ra nyúlik vissza. Ekkor alapította meg Milánóban első bőráru üzletét Mario Prada, a bolt neve pedig „Fratelli Prada”, vagyis „Prada testvérek” volt.
Első termékei utazótáskák, bőröndök és kézitáskák voltak, amelyeket műanyag bevonattal borított be, hogy vízhatlanok legyenek.

Nőknek nincs helye az üzletben!

Érdekes, hogy a cég indulásakor a tulajdonos Mario Prada szigorúan távol tartotta a család minden nő tagját az üzlettől, mivel véleménye szerint semmi jó hatással nem lehetnek a forgalom és a népszerűség fejlődésére.
A család nőtagjait Mario nem vezette be sem a bolttal kapcsolatos ismeretekbe, sem pedig a táskák készítésének és az anyagok Angliából való importálásának részleteibe.

Lányunoka a Prada élén

A nők távol tartása nem sikerült, mivel az 50-es évektől már Mario Prada menye vezette az üzletet, majd annak lánya, Miuccia Prada vette át az irányítást, aki óriási sikerre vezette a később hálózattá, majd világmárkává vált egykori kis boltot.
Férjével közösen modernizálták a megjelenést, és elkezdtek terjeszkedni. A 80-as években váltak igazán népszerűvé, akkor készített táskáik ma is jellegzetesek és azonnal felismerhetőek. Kép forrása: Miuccia Prada WHERE id = 2012

A legsikeresebb fekete táskák

A 80-as években a cég piacra dobta az azóta is félreismerhetetlen egyszerű, fekete női kézitáskát, amely azóta is a cég egyik szimbólumává vált. A pántok szíját egyszerűen, csatokkal rögzítették a táska testéhez, márkanévnek pedig csak ennyit írtak rá: Prada.
A táska műanyag borítással lett bevonva, amely pontosan abból az anyagból készült, amivel Miuccia nagyapja az utazóbőröndöket borította be 70 évvel korábban. Az anyag neve Pocone volt. A táska azonnal slágertermékké vált az olasz nők körében, és innentől kezdve a cég feltartóztathatatlan terjeszkedésnek indult.

Első ruhakollekciók

A Prada csak 1989-ben állt elő az első készruha-kollekciójával: ezek nagyon jó minőségű anyagból készített, egyszerű szabású ruhák voltak. A ruhák tökéletesen ellent mondtak minden olyan trendnek, ami ebben az időben valamit is számított a divatban: minden más divatház a mini, erősen díszített, mélyen dekoltált darabokat küldte a kifutóra.
Miuccia Prada azonban éppen ennek ellenkezőjével, a visszafogott, szolid, de luxus minőségű anyagokból készült termékeivel érte el legnagyobb sikereit.

Prada ár

Közismert tény, hogy a Prada termékek egyáltalán nem tartoznak a könnyen bárki által megfizethető kategóriába. Miuccia Prada koncepciója alapján éppen az volt a lényeg, hogy nem tömeggyártásra készülnek, hanem arra, hogy termékeik kiemeljék a többi közül a viselőjüket.
Vagyis kifejezetten az volt a cél, hogy a magas ár miatt különlegesnek érezhesse magát az a néhány ember, aki viselhette ezeket a darabokat. Magas árai és az alapvető divatirányzattól eltérő tervezési mód ellenére a Prada elhódította a piacvezető szerepet az akkor még nagyrészt egyeduralkodó Gucci elől. Kép forrása: Prada üzlet WHERE id = Milánó

Miu-Miu

A 90-es évek elején a Prada megalapította leányvállalatát, ami a fiatalabb korosztályt célozta meg. A név a tulajdonos Miuccia nevéből jött, így a fiatalosabb Prada kollekció már Miu-Miu néven került forgalomba.
Ez könnyebben megfizethető termékeket tartalmazott, amelyek ugyan a fiataloknak szóltak, de attól még itt is érezhető volt a Prada-vonal: nem voltak túl mély dekoltázsok, túl erős színek, sem pedig rossz minőségű alapanyagok.

Az ördög Pradat visel?

Lauren Weisberger 2003-ban elkészítette „Az ördög Pradat visel” című írását, amelyből néhány év múlva igazi sikerfilmet készítettek. A történet nem a Pradaról szól, sokkal inkább a divat világáról és arról, hogy mennyire embertelen tud lenni egy egoista és kegyetlen munkakörnyezet.
A Prada egyébként tényleg segített a negatív hős (Meryl Streep alakításában) öltöztetésében, a cipők legnagyobb részét például ők szállították.

Prada design

A Prada divatház folyamatosa változik, halad a korral, de még mindig megőrizte az indulás óta rá jellemző tulajdonságokat: kicsit konzervatív, kicsit egyszerű, kicsit jobban kerüli a túlzásokat, mint más divatházak. Sőt, műbőr táskái és nagyon egyszerű vonalvezetésű táskái miatt sokak szerint mindig is kicsit szocreál volt és máig megőrizte ezt a jellemvonását is.
A Prada tényleg mindez együtt, megspékelve egy kis finomsággal, érdekességgel, rengeteg nőiességgel és igazi luxusminőséggel. Nem véletlen, hogy máig az egyik leggyakrabban hamisított márkanév. Kép forrása: Prada ősz/tél 2012

Miuccia Prada

A divatbirodalom élén egy olyan nő áll, aki munkamoráljával, elkötelezettségével és lendületével a legmerészebb álmait is megvalósította. Fiatal korában Miuccia pantomimművészetet tanult Milánóban, majd politológiát hallgatott és el is kezdett politikával foglalkozni.
Azt állítja, hogy már maga sem tudja, hogyan is történt vele minden: egyszer csak elkezdett tervezni, majd váratlanul óriási sikereket ért el. Sikeres és világhírű lett tervezőként, üzletasszonyként és nőként egyaránt.
Tekintsd meg a PRADA 2012-es tavaszi/nyári kollekciót! Kép forrása: Miuccia Prada WHERE id = 2011

VIDEO Így tedd fel helyesen a kontúrt, bronzosítót és pirosítót

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!