3 éves korunk előtt többet tanulunk, mint egész későbbi életünkben. Erre az időszakra adunk most inspirációkat ahhoz, milyen magatartással és módszerekkel juttathatják a nevelők minél több élményhez a kicsiket a híres 20. századi pedagógus, Maria Montessori nevelési elvei alapján.
1/5 Korai tanulás
„A gyereknek ahhoz, hogy érett emberré váljon, életének első napjától kezdve óriási munkát kell végeznie. Meg kell tanulnia végtagjait rendezetten használni, és környezetének minden részletéről tapasztalatokat kell szereznie. Egy természeti törvény következtében teszi ezt, és nekünk nem szabad megtagadnunk tőle a felnövekedés hosszú és nehéz munkájához szükséges eszközöket.” (Montessori)
Sok felnőtt olyan lényeknek tekinti a kisgyerekeket, akiknek elsősorban „hiányosságaik” vannak, és nem veszi észre a szükségleteiket.
Ahelyett, hogy tudatosítanák magukban és a gyerekekben, hogy milyen gyorsan és jól tanulnak, inkább dorgálásban és tiltásban részesítik őket. Kevesebb megértést és több előítéletet éreznek irántuk. Még nem tartják őket embernek.
A cikk a hirdetés után folytatódik a következő oldalon, lapozz!