5 természetes módszer a fejfájás csökkentésére

5 természetes módszer a fejfájás csökkentésére

Címlap / Életmód / Egészség / 5 természetes módszer a fejfájás csökkentésére

Nincs is annál rosszabb, mint amikor a munkanap végéhez közeledve megérzed, hogy megfájdult a fejed. Hiszen ez innentől kezdve sok esetben az egész napodat tönkreteszi, és nemhogy kedved, de erőd sem lesz esetleg kimozdulni, vagy a családoddal tölteni az időt.

Ha a gyógyszerek általában nem segítenek sokat, vagy épp nincs otthon semmi, az alábbi természetes összetevőket is igénybe veheted a fejfájás megszüntetéséhez!

Természetes olajak

A fejfájást nagyon jól tudják csillapítani a természetes összetevők, a kakukkfűből és a rozmaringból készült olajak pedig egyaránt hatékonyak ilyen szempontból!

Először is csöppents egy-két cseppet belőle a homlokodra és mindkét halántékodra, majd ezt gyengéden masszírozd bele a bőrödbe.

Ezek után ülj be a csendes, sötét szobába, és tölts ott megszólalás nélkül néhány percet, hogy a természetes összetevők hatni kezdhessenek.

2010-ben egy kutatás során kiderült, hogy a kakukkfűben és a rozmaringban is megtalálható az úgynevezett karvakról, ami egy terpénvegyület, és épp úgy viselkedik, mint a gyulladáscsökkentő gyógyszerek.

 

Magnézium

Ha sokszor küzdesz fejfájással, érdemes a magnéziumot mindig a közelben tartanod.

Orvosok szerint ugyanis a migrénre hajlamos emberek agyában általában jóval alacsonyabb a magnéziumszint a normálisnál egy fejfájás közben, sőt, ez úgy általánosságban is igaz rájuk.

Emiatt lehet gyakrabban fejfájásod, és ezért is érzed meg ezeket olyan erősen.

A szakértők szerint napi szinten 400 mg magnéziumot kéne bevenned, hogy helyreálljon a testedben a szint, és a gyakori migrének is megszűnjenek.

 

A B2-vitamin hatása

A B2-vitamin hiánya is felelős lehet a fejfájásokért, ezért neked is érdemes lenne mostantól napi szinten pótolnod ezt!

Egy kutatás során a résztvevőknek napi 400 mg-ot kellett beszedniük ebből a vitaminból, három hónapig.

Ezek után az alanyok 59%-a arról számolt be, hogy feleannyiszor volt fejfájásuk, mint korábban.

Persze ilyenkor felmerül az esély arra, hogy valaki csak a placebo hatás miatt tapasztal javulást, ezért egy másik csoportnak nem valódi vitamint adtak, és ott a résztvevőknek csak 15%-a tapasztalt kevesebb migrént, így valóban hatásos lehet a B2-vitamin.

Egyébként a mandulában,a  szezámmagban és bizonyos halfajtákban is sok található ebből.

 

Gyömbértea

A gyömbértea is szuper választás, így ha fejfájós vagy, érdemes ebből minél többet innod.

Szakértők szerint a benne található pozitív hatóanyagok csökkentik a fájdalmat, sőt, még az ezzel járó szédülés ellen is rendkívül hatékonynak bizonyulnak.

A boltokban már előre elkészített gyömbértea is kapható, de még mindig az a legjobb opció, ha te magad veszed meg az alapanyagokat, és készíted el otthon az italt.

Így biztosan még erősebb lesz a hatása a fejfájásoddal szemben!

 

Kellemes lábfürdő

Talán nem is gondolnád, de egy klassz lábfürdő is hatékony lehet a fejfájásokkal szemben.

A legjobb, ha egy lavórba öntesz forró vizet, és csepegtetsz bele néhány csepp levendulaolajat vagy borsmentaolajat.

Ilyenkor ugyanis a meleg víz rövidesen a lábaidba vonzza a vért, és a fejedben lévő erekben csökken a nyomás.

Hamarosan azt fogod tapasztalni, hogy kisebb a fájdalom, és sokkal nyugodtabbnak, kipihentebbnek érzed magad.

Ráadásul a lábad egészségére is szuper hatással van egy klassz fürdő!

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást