Életmód / Egészség

Így ébreszd fel magad koffein nélkül

Így ébreszd fel magad koffein nélkül

Nem feltétlenül kell koffein ahhoz, hogy az ember lánya képes legyen „normálisan” funkcionálni reggelente – ha te is szakítanál a kávéval, próbáld ki ezeket a módszereket, amelyek legalább annyira felébresztenek, mint egy csésze gőzölgő fekete!

Felkelés után nagyon csábító egy jó erős feketével kezdeni a napot (én ráadásul még az ízét is imádom), de a koffeinfüggőségnek komoly következményei lehetnek: ha nem kapod meg a napi adagodat, fejfájás, ingerlékenység, izomremegés léphet fel, és az is előfordulhat, hogy nem tudsz koncentrálni egész nap. Nem kell hozzá komoly függőséget kialakítani, elég, ha a napi 1-2 kávédhoz hozzászoksz olyan szinten, hogy megérzed, ha nem iszod meg a szokásos adagot. Próbáld ki ezeket a tippeket, és szüntesd meg a kávétól való függésedet!

Reggelizz!

A nap elindításához energiára van szükséged, ezt pedig egy jól összeállított reggeli adhatja meg neked.

Figyelj arra, hogy ne egyél túl sokat, mert átesel a ló túloldalára, és az emésztés miatt csak fáradtabb leszel.

Legyen a reggelidben megfelelő mennyiségű fehérje, jó fajta zsír, és az sem árt, ha minimális szénhidrátot is viszel be a szervezetedbe: egy avokádókrémes pirítós zöldségekkel és magas hústartalmú felvágottal, vagy egy rántotta teljes kiőrlésű kenyérrel tökéletes választás lehet.

 

Mozogj!

Lehet, hogy hajnalban nem az az első gondolatod, hogy elindulj mozogni, de sokat segít, ha fáradtnak érzed magad.

A mozgás endorfint szabadít fel a testedben, amely nemcsak a kedvedet javítja, hanem energiát is ad.

Rögtön sokkal jobban indul a napod, ráadásul rögtön le is tudod az edzést, és a nap végén már nem kell vele foglalkoznod.

 

Igyál vizet!

Amikor felébredsz, a szervezeted dehidratált, és szüksége van a vízre.

Enélkül nagyon nehezen indulnak be azok a folyamatok, amelyek például energiát is adnak.

Legalább fél liter tiszta vizet igyekezz kis kortyokban meginni – ez még a bőrödre is nagyon jótékony hatással lesz!

Ha a nap folyamán később is fáradtnak érzed magad, először vizet igyál, és csak utána nyúlj a koffeinért, ugyanis valószínűleg inkább szomjas a tested, mint fáradt.

 

Engedd be a friss levegőt!

A napfény és a friss levegő két olyan tényező, ami nagyon sokat segíthet abban, hogy a szervezeted tudja: reggel van, fel kell ébredni, és el kell indítani a napot.

A hideg téli napokon a napfény eléggé „hiánycikk”, de a hűvös, csípős levegőt be tudod engedni a szobába, ami automatikusan felébreszti a testedet.

Ha ennyi nem elég, hideg vízzel meg is moshatod az arcodat, ez a vérkeringést is beindítja.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást