Így lehet igazán varázslatos az esküvőtök – Guti Nikolett esküvőszervező válaszol

Így lehet igazán varázslatos az esküvőtök – Guti Nikolett esküvőszervező válaszol

Címlap / Szerelem / Esküvő / Így lehet igazán varázslatos az esküvőtök – Guti Nikolett esküvőszervező válaszol

Sokan már egészen fiatalon elkezdjük tervezgetni, milyen lesz, ha egyszer férjhez megyünk. Aztán amikor megtörténik a lánykérés, hirtelen szembesülhetünk vele, hogy valójában annál is összetettebb megszervezni a nagy napot, mint ahogy hittük. Elsősorban természetesen az a fontos, hogy azt nézzük, mi és a párunk mit szeretnénk, egy esküvőszervező bevonása viszont az elejétől kezdve hatalmas segítség lehet.

Hogy miért, és hogy általában véve milyen dolgokra érdemes ügyelnetek, arra Guti Nikolett esküvőszervező válaszol.

Mivel érdemes kezdeni az esküvőszervezést, miután megtörtént a lánykérés?

Szerintem az első és legfontosabb lépés, leülni a párunkkal és átgondolni/átbeszélni az elképzelésünket az esküvőről. Nagyon fontos megbeszélni, hogy mekkora költségkerettel rendelkezünk. Ezenkívül pedig nagyjából körülírni, hogy hány főt hívunk meg, milyen stílusban képzeljük el a nagy napot, inkább a hagyományőrző vonalat vagy a modern verziót szeretnénk képviselni. Ha pedig összeállt a fejünkben egy körülbelüli kép az esküvőről, akkor érdemes felkeresni egy esküvőszervezőt, aki segítséget nyújt az álmok megvalósításában. 

Itt pedig szeretném kiemelni, hogy nem azért fontos az esküvőszervező, mert egyedül a menyasszony nem lenne képes felkeresni a szolgáltatókat és szerződést kötni velük, majd összeállítani az egész esküvőt… mert de, képes rá…

Viszont rengeteg idő, energia, szervezés, tervezés, levelezés, telefonálgatás és bosszankodás a velejárója, arról nem is beszélve, hogy talán a legnehezebb feladat az egészben az, hogy valóban olyan szolgáltatókat találjunk, akik nem fognak cserben hagyni és olyan munkát végeznek, amit mi elvárnánk.

Az esküvőszervező pedig ezt a rengeteg feladatot mind leveszi a párok válláról, és nekik csak élvezniük kell a folyamatot, majd a nagy napot. 

Fotó: schfoto

Kiknek ajánlanád, hogy szemezgessenek az éppen aktuális esküvőtrendek közül?

Mindenkinek! Szerintem, általánosítás nélkül, a legtöbb lány már jóval a lánykérés előtt (vagy után) nézegeti a trendeket, a menyasszonyi ruhákat, frizurákat, dekorációkat, helyszíneket. Pinterest mappákat hoznak létre a témával kapcsolatban, hogy legyen miből inspirálódni a nagy napon. Persze, mint bármelyik más szegmensben, itt is évről évre változnak a trendek. Vannak menyasszonyok, akik mindig az aktualitásra törekednek, és vannak, akik inkább a hagyományőrzőbb „örökzöld” vonalat képviselik, de mindig jön egy új apró ötlet, ami bárkinek jól jöhet, akár csak egy kiegészítőben. 

Hogyan találhatják meg a párok a számukra legideálisabb esküvőhelyszínt?

Első körben, természetesen esküvőszervező segítségével. Abban az esetben viszont, ha maguknak szervezik az esküvőt, szerencsére rengeteg helyszínt és egyéb szolgáltatót összegyűjtő weboldal, illetve applikáció létezik, ahol szűrők segítségével tudnak válogatni.

Mindkét esetben tisztában kell lennünk néhány nagyon fontos részlettel, mint pl.: Az ország mely területén keresgéljünk? Mekkora a tervezett létszám? Szükségünk van-e szállásra a vendégek számára? Milyen stílusú helyszínt keresünk? Hotel, kastély, sátor, étterem, rendezvényterem?  Vízparti, természetközeli vagy inkább belvárosi? Legyen a helyszínnek saját konyhája vagy inkább cateringet szeretnénk?

Még sorolhatnám a tényezőket, de ha ezekből a kérdésekből egy párra már tudnak választ adni, az nagyban segít leszűkíteni a helyszínek listáját, és könnyebben megtalálhatjuk a számukra legmegfelelőbbet. Viszont mindenképp vegyük figyelembe azt is, hogy a népszerű helyszíneknél gyorsan betelnek a közkedvelt dátumok, szóval érdemes azt is átbeszélni, hogy mennyire vagyunk rugalmasak a dátumot illetően.

Fotó: purephoto

Milyen szempontokat ajánlott figyelembe venni a meghívott vendégek listájának összeállításakor?

Nekem ezzel kapcsolatban elég határozott véleményem van. Az első és legfontosabb, hogy ez a TI esküvőtők, így csak olyan vendégeket hívjatok meg akiket TI szeretnétek. Nincs olyan, hogy meg kell hívni bárkit is, azért, mert pl. anno Ők is meghívtak az esküvőjükre, de amúgy már évek óta nem is tartjátok a kapcsolatot…vagy a sokadik rokont, akit amúgy nem hívnál meg, de „úgy illik”.

Persze ezt most nagyon lesarkítottam, de legyünk őszinték, nem olcsó manapság egy esküvő, és egyáltalán nem mindegy, hogy 150 vagy 80 fő vesz részt azon az esküvőn, és itt most nem a konkrét létszámon van a hangsúly, hanem azon, hogy olyan vendégeket hívjatok meg, akik fontosak számotokra és szeretnétek, hogy részesei legyenek a Nagy Napotoknak. Persze vannak olyan esetek, amikor valamilyen okból kifolyólag meg kell hívni XY-t, de azért ezeket az eseteket rendesen le lehet csökkenteni. 

Én azt a módszert szoktam javasolni a párjaimnak, hogy üljenek le és írják össze az összes olyan személyt, aki csak az eszükbe jut.

Szűk család, távolabbi rokonok, barátok, munkatársak, szomszédok stb. Szánjanak erre egy pár órát, nem kell kapkodni. Ezután pedig mikor már tényleg minden létező név szerepel azon a listán, azt gondolják át, hogy kik azok a személyek, akikkel az elmúlt 1 évben nem találkoztak vagy egyáltalán nem is beszéltek? Aztán pedig, hogy kik azok a személyek, akiket csak illendőségből hívnának meg? Ezután érdemes elgondolkodni, hogy Őket biztosan szeretnék-e ott látni a Nagy Napon.

Mitől lesz igazán jó egy esküvői menüsor?

Bizton állíthatom, hogy az esküvői menüsor egy nagyon fontos eleme az esküvőnek, hiszen a vendégek arra nem biztos, hogy emlékezni fognak, hogy milyen szép beszédet mondott az anyakönyvvezető/szertartásvezető, de arra igen, hogy finom volt-e az étel. Éppen ezért itt fontos figyelembe vennünk a vendégeink „igényeit”. Gondolok itt arra, hogy ha a családom az igazán magyaros, rántott ételeket kedveli, akkor nem biztos, hogy jó ötlet egy fúziós menüsort választani. Persze vannak olyan párok, akik látni sem akarják a fatálas megoldást az esküvői asztalokon, de szerencsére már rengeteg menü fajtából, illetve felszolgálási mód közül tudnak választani, kezdve a svédasztaltól egészen a tányérszervizig. 

Ugyanez vonatkozik az italcsomagok kiválasztására is. Ti ismeritek milyen a vendégek alkoholfogyasztási szokásai, érdemes az alapján kiválasztani a megfelelő csomagot. Ezenkívül mindenképp érdemes figyelnünk azokra a vendégekre, akik valamilyen ételintoleranciával rendelkeznek, vagy vega/vegán életvitelt folytatnak. Erről mindig előre érdeklődjünk a vendégeinknél és kérjünk számukra olyan ételt a menüsorba (vagy külön csak nekik), amit ők is fogyaszthatnak. 

Pro tipp: soha ne válaszd a fogyasztás alapú elszámolást rövidital tekintetében, még akkor sem, ha ti is visztek pl. házi pálinkát. Minden esetben kedvezőtlenebbül fogtok járni, mintha legalább egy mini röviditalos csomagot választanátok az egyebek mellé. 

Tapasztalataid szerint milyen esetekben jobb választás egy DJ, és mikor egy élő zenekar az esküvőre?

Rengeteg tényezőtől függ. Hasonítsunk össze pár dolgot, melyek segíthetnek választani a két szolgáltató közül. Fontos megjegyezni, hogy általánosságban beszélek, és mivel én legfőképp modern esküvőkön dolgozom, ezért sajnos az igazi lakodalmas zenekarokkal kapcsolatban nem biztos, hogy az információm helytállóak. 

  • DJ: 1 személy (max 2), bármilyen zenét le tud játszani, kicsi a helyigénye, a szertartás hangosítását is meg tudja oldani, nem tart szüneteket (nincs szüksége nagyobb pihenőkre, míg leáll a műsor), olcsóbb mint egy zenekar, bármilyen stílust tud képviselni, hatalmas repertoárral rendelkezik. Mindenféle hang és fénytechnika kérhető tőle.
  • Zenekar: több személyből áll, általában saját repertoárral rendelkeznek (természetesen rengeteg dalt ismernek, de nem adnak elő bármit…), nagyobb területre van szükségük, szertartás hangosításhoz külön technikus szükséges, bizonyos időközönként szünetet tartanak (ez alatt technikus által gépi zene szól), nagyobb kiadás, mint egy DJ, viszont összehasonlíthatatlan az a showműsor és hangulat (illetve emlék) amit egy jó zenekar képvisel. Általában a zenekarok fix időre vállalják a fellépést, ezért előfordulhat, hogy utánuk még szükséges lehet egy DJ vagy sok esetben a technikusuk kérhető meg, hogy DJ-ként folytassa a bulit. Természetesen a zenekarok is mindenféle hang és fénytechnikával rendelkeznek.

Szerintem fontos meghatároznunk a zenei stílusokat, amikre táncolni szeretnénk mi, illetve a vendégeink. Mivel szeretnénk, hogy mindenki jól érezze magát az esküvőn, a zenei stílusok kiválasztásában érdemes odafigyelni a vendégeink igényeire is, illetve olyan dalokat választani, amit mindenki szeret és táncolható. Ha a zenei lista elképzelés nagyjából összeállt a fejünkben, már közelebb kerülhetünk a két szolgáltató közötti döntéshez. Ezenkívül pedig tisztában kell lennünk a költségvetésünk ezen részének a keretével, illetve a választott esküvői helyszín adottságaival, méreteivel. 

Milyen dolgok segítenek szerinted a leginkább a pároknak, hogy a szervezés és az esküvő napja is minél stresszmentesebb legyen?

Az esküvőszervező, hiszen az a feladatunk, hogy levegyük a terhet a pár válláról, és megkönnyítsük az egész szervezés folyamatát. A Nagy Napon pedig, a háttérből figyelünk és koordinálunk, hogy minden a leggördülékenyebben menjen, hiba és probléma nélkül a pár számára.  Abban az esetben pedig, ha nem kéritek egy esküvőszervező segítségét, érdemes jól utánajárni és belemélyedni az esküvő témába. Van rengeteg Facebook csoport, ahol a menyasszonyok segíteni tudják egymást, illetve véleményeket tudtok kérni egyes szolgáltatókról (azért ezekkel a csoportokkal óvatosan). 

Ezenkívül olvassatok blogokat a témával kapcsolatban, illetve már nagyon jó Podcastok és YouTube, TikTok videók is elérhetőek. Készítsetek költségvetést. Járjatok nagyon utána a szolgáltatóknak, akik szimpatikusak, gondoljátok át rendesen, kérjetek ki véleményt róluk, vagy nézzétek meg több helyen az értékeléseiket. Mindenképpen kössetek szerződéseket, és azokat is nagyon figyelmesen olvassátok át. Vezessetek egy listát azokról a dolgokról, amiket már elintéztetek/beszereztetek, illetve azokról, amik még hátravannak. Bizton állíthatom, hogy ha jó szolgáltatókat sikerült találnotok, akkor tökéletesen fog sikerülni a Nagy Napotok. Ami pedig a legfontosabb, hogy ez a TI esküvőtők, mindent pontosan úgy tegyetek, ahogyan azt ti szeretnétek.

Pro tipp: Nem létezik olyan, hogy tökéletes esküvő! Minden esküvőn van valami apróbb hiba! Ha jó szolgáltatói csapatod van, akkor ebből valószínűleg te semmit sem fogsz érzékelni, de ha esetleg mégis… engedd el! Ne hagyd, hogy aznap bármi elrontsa a kedveteket! 

Fotó: frameswedding

Mit ajánlanál azoknak, akik szűk körű, kis, de különleges és szép esküvőt szeretnének?

A Covid ideje alatt csak szűk körű esküvőket lehetett megtartani, ezért rengeteg helyszín, illetve szolgáltató kezdett el különböző megoldásokat kitalálni. Szerencsére a nagy részük továbbra is rendelkezik ilyen mini esküvői csomagokkal, sőt rengeteg olyan helyszín került a piacra, akik az adottságaik miatt csak kis létszámú esküvőket vállalnak. 

Szerintem egy esküvőt nem az határoz meg, hogy hány vendég vesz rajta részt. A mini esküvők általában sokkal meghittebbek, hiszen tényleg csak a szívünknek legeslegfontosabb emberek vannak jelen. A képzeletnek pedig csak a csillagos ég szabhat határt. Utazzatok el esetleg külföldre, vagy tartsátok meg az esküvőt az erdő közepén, egy hajón vagy egy vidéki kis vendégházban… igazából bárhol. Egyre elterjedtebb az otthoni „kerti party” stílusú esküvő is. Minden csak a szervezésen és a megfelelő hangulat megteremtésén múlik. 

Ha csak egyetlen tanácsot adhatnál minden házasodni készülő párnak, mi lenne az?

Már párszor említettem, de nem győzöm eléggé hangsúlyozni az üzenet fontosságát. Ez a TI esküvőtök, semmi sem kötelező, amit ti nem szeretnétek. Tegyetek mindent úgy, ahogyan azt közösen elképzeltétek, ne engedjetek az esetlegesen felétek irányuló nyomásnak.

Nyitófotó: frameswedding

VIDEO 10 ecset, ami nélkül lehet sminkelni, de nem érdemes

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!