A munkáltatói márkaépítés lépései

A munkáltatói márkaépítés lépései

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / A munkáltatói márkaépítés lépései

A munkáltatói márkaépítés, azaz az employer branding azt jelenti, hogy egy vállalkozás képes elkülönülni a versenytársaitól, majd erre a megkülönböztetésre építve tudja megszólítani a számára optimális munkavállalókat. A lényege, hogy a dolgozóknak ne csak egy tevékenység, hanem élmény legyen a cégnél dolgozni. (x)

Ehhez mindenképpen emberközpontú szemlélet szükséges, ez az alapja az employer brandingnek, ami ma már nélkülözhetetlen a legjobb munkaerő megtalálásához és megtartásához. A közvetítéshez a VeszpremAllas.hu munka és állásportál kiváló felületet biztosít munkáltatóknak és munkavállalóknak egyaránt. 

Miért fontos az employer branding?

Felmérések szerint a munkaerő-toborzás egyre nagyobb nehézségekbe fog ütközni, tekintve, hogy a munkanélküliség mellett a munkaerőhiány is aktívan jelen van. A hatékony toborzásnak az is az egyik alappillére, hogy az emberek mennyire szeretnének a cégnél dolgozni. Ha rossz a hírneve, akkor nyilván kevésbé, a negatív vélemények, tapasztalatok pedig sokkal gyorsabban terjednek, mint a pozitívak. 

A munkaerő megszerzése és megtartása céljából szükséges a cégeknek a jó hírnév érdekében bizonyos alapokat lefektetni. Az employer branding hatékony és sikeres stratégiájának kialakítása, illetve alkalmazása ehhez nagymértékben hozzá tud járulni. 

Milyen módszerekkel tegyük vonzóvá cégünket a potenciális munkavállalók számára? 

A nagyobb létszámot foglalkoztató cégek weboldala általában tartalmaz egy karrier aloldalt, amelynek felépítése hatással van a munkáltatói márkaépítésre. Itt mindenképpen érdemes kiemelni a vállalat előnyeit, bemutatni, hogy miért éri meg itt dolgozni. A hitelesség érdekében célszerű betekintést nyújtani a cég mindennapjaiba, történeteket, ajánlásokat közzétenni a dolgozóktól. A munkaköri leírás is legyen izgalmas!

A jelentkezési űrlap legyen egyszerű, lényegretörő, ami nem vesz el aránytalanul sok időt a jelentkező életéből, viszont minden fontos kérdésre választ ad. A legjobb módszer publikálás előtt végigmenni a kész űrlapon, hogy lássuk az álláskereső szemével is, így ki lehet küszöbölni a hibákat.

A közösségi média szerepe

Ne becsüljük le a közösségi média szerepét, jelenleg ez a legszélesebb körben alkalmazott felület nemcsak a mindennapi életben, hanem a munkaerő-toborzás területén is. Az álláskeresők nagy része valamelyik közösségi oldalon talált rá a munkahelyére, elsősorban a fiatalabb korosztály képviselői, de nem kizárólag ők, mert az idősebbek is szívesen használják ezeket a felületeket.

A közösségi média ráadásul egy remek felület arra, hogy betekintést nyújtson a vállalat életébe és közvetlen kapcsolatot alakítson ki a leendő munkavállalókkal. 

Érdemes bátran alkalmazni a közösségi média portálok nyújtotta lehetőségeket a munkaerő-toborzáshoz, vannak álláskeresők, akinek elsődleges álláskeresési felülete egy ilyen oldal. Az állásportálok is megtalálhatóak a közösségi oldalakon, mivel ők is felismerték benne a lehetőséget, ezáltal még hatékonyabbá téve a sikeres munkaközvetítést. 

VIDEO Íme a 10 legolcsóbb szobanövény, amit imádni fogsz

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!