A garázsvásár, vagy yard sale az amerikai filmekből ismerős lehet, és elég kecsegtető módja annak, hogy megszabadulj a fölöslegessé vált, csak a helyet foglaló dolgaidtól, szerezz egy kis pénzt, és még jól is érezd magad saját garázsvásárod házigazdájaként – de hogyan is fogj hozzá a szervezéshez? A dolog nem is olyan bonyolult, mint hinnéd, a legfontosabb tippekről kifaggattuk Kaczur-Somfay Dorottyát, a Cityfox alapítóját, a Garázsvásár a gyermekekért szervezőjét.
3/3 Alkudni ér!
Ha megvan a helyszín és az esemény, meghívtad a barátaidat, és kiválogattad, mitől szeretnél megszabadulni, akkor nincs más hátra, mint hogy eldöntsd, miért mennyit kérsz. Szakértőnk szerint ez az a pont, ahol sokan hibázhatnak, hiszen amikor a saját tárgyaidról van szó, az érzelmi értéket is óhatatlanul hozzácsapod az árhoz, amit viszont a vevő értelemszerűen nem szeretne megfizetni.
„Azt javaslom, hogy csak olyan dolgokat tegyél ki eladásra, amire tényleg nincsen szükséged. Így az ár elhanyagolható, tehát akár pár száz forintért is kínálhatsz bizonyos tárgyakat. Saját tapasztalataim szerint ilyenkor egyébként bízhatunk a sok kicsi sokra megy elvben. Ami már csak lom és foglalja a helyet, jobb, ha nem marad a nyakunkon, és ha ezekért még pénzt is kaphatunk, az csak bónusz.” – magyarázza a siker titkát a szakértő.
Ami pedig az alkut illeti, kár lenne kihagyni a dologból, hiszen ez adja meg az egész zamatát – a garázsvásár lényege pedig az, hogy mindenki jól érezze magát! Te szerzel egy kis pénzt, és főleg helyet a lakásban, a vásárlók pedig baráti áron juthatnak hozzá számukra hasznos dolgokhoz, így elégedetten távoznak.
„Volt egy vevőm, aki fantasztikus színészi alakítást nyújtott egy alku során, és a végén azt éreztette velem, hogy ő tett nekem szívességet a vétellel, és az egész egy 300 Ft-os kis eszközért ment. Ez egy játék, és mindannyiunkban ott a gyerek, hiába próbálnánk is leplezni.”
Kapcsolódó cikk a hirdetés után a következő oldalon, lapozz!