A különleges, fenntartható magyar divatmárka. Interjú a Daige alapítójával

A különleges, fenntartható magyar divatmárka. Interjú a Daige alapítójával

Címlap / Stílus / Divat / A különleges, fenntartható magyar divatmárka. Interjú a Daige alapítójával

Neked is azok a ruhadarabok a kedvenceid, amelyeket ha felveszel, tudod, hogy tökéletesen állnak rajtad, és biztos, hogy ma is megkérdezi valaki, hogy hol vetted?

Pontosan ez a célja Tóth Melinda márkájának is – a Daige az időtállóság és az egyediség jegyében kínál olyan csodaszép ruhadarabokat, amelyek a fenntarthatóság jegyében készültek, praktikusak és megfizethetőek is egyben. 

Tóth Melinda, a Daige alapítója

Honnan ered a divat iránti szereteted? Hol sajátítottad el a szakma alapjait?

Nem tudom, hogy honnan ered, de az biztos, hogy az első dolog amire emlékszem, hogy imádtam varrónőhez járni kislányként és tiniként. Mivel táncoltam, így több jelmezt kellett méretre készíttetni, amit nagyon élveztem, majd aztán már saját ötletekkel érkeztem. Sokáig nem is gondoltam a divat iránti szeretetemre és a kreativitásomra úgy, hogy ez egy hivatás alapja lehet, aztán a Londonban eltöltött évem inspirált arra, hogy kezembe vegyem az irányítást, és az egyetem mellett (szociológusként diplomáztam) elkezdtem a KREA Kortárs Művészeti Iskolát. 

Forrás: https://www.facebook.com/DAIGEdaige

Mikor döntöttél úgy, hogy saját márkát alapítasz? Hogyan zajlottak az előkészületek?

2012-ben kaptam egy felkérő telefonhívást, hogy mutassak be az akkori Fashion Days-en, amit elfogadtam és hirtelen elkészült az első kollekció. Ekkor született meg a márka is. Még tanuló voltam, utolsó éves a KREA-ban. Előkészület egyáltalán nem volt, ez egy hirtelen vakmerő beleugrás volt az ismeretlenbe. 

Milyen alapelvek szerint készítitek az általatok tervezett ruhadarabokat?

Anyagválasztás, inspiráció, intuíció, egy nagy massza, majd ebből születnek az első ötletek. Imádom színeket, a mintákat, az extra detaileket. Fontos, hogy minőségi textilekből dolgozzunk. A legnagyobb tervezői kihívás, hogy olyat alkossak, ami progresszív, azaz egy trendhullám elején van, mégis időtálló design legyen, és egyszerre szeresse az itthoni és a nemzetközi piac is, ami akár más árkategóriát is jelenthet. 

Az a célom, hogy amikor valaki benyúl a szekrényébe egy DAIGE ruháért, akkor tudja, hogy na ez az a darab, amitől jobb kedve lesz, mert ez egy biztos választás. Felemelő amikor visszajeleznek a vásárlók, hogy mennyien megdicsérték a ruhájukat és ez önbizalmat adott nekik. Az öltözködésnek pont ez a lényege, ezért érdemes kísérletezni, játékosnak maradni ezzel, próbálni új dolgokat. 

Forrás: https://www.facebook.com/DAIGEdaige

Mit szeretsz leginkább a tervezésben, és mi az, ami a legnagyobb kihívást jelenti?

Leginkább az a nehéz, amikor több árkategória szerint kell, hogy tervezzek, és ez megköti a kezem. Nagyon szeretném, ha bármit megvalósíthatnék, bármilyen alapanyagból, de akkor sok olyan termék készülne, ami itt maradna a sztenderen, és én jobban örülök, ha inkább random fotókat kapok, hogy DAIGE spotted! vagy vásárlói szerelmesleveleket az Instán. Megtanultam egyensúlyozni ezen a vékony határvonalon, hogy mi az, ami eladható és mi az, ami előremutató. 

Mennyi idő alatt készül el egy-egy új kollekciótok? Honnan merítesz hozzájuk inspirációt?

Ez nagyon változó, általában 8-12 hét az új kollekció elkészítési ideje, az inspiráció pedig teljesen random. Lehet egy könyv, film, egy álom, tudomány, majd asszociatívan tovább fűzöm ezeket az ötleteket, rakosgatok hozzá elemeket, témákat. Vannak azonban olyan vizuális elemek, témák, korok, stílusok, amikhez állandóan visszatérek, ezek képezik a márka és valószínűleg az én tudatalattimat. 

Forrás: https://www.facebook.com/DAIGEdaige

Kiket tartasz elsősorban a célközönségeteknek?

A tudatos, érdeklődő, 25-40 es korosztályt, akik szeretik a divatot és nyitnak a hazai márkák felé, mert keresnek valami különlegeset. 

Mit érdemes tennie ma Magyarországon annak, aki szintén sikeres divattervező szeretne lenni?

Elsősorban tanulni sokat, utazni, gyakornoknak lenni, dolgozni más nagyobb márkánál, mielőtt sajátba kezd. Kapcsolati hálót építeni és kitartónak lenni. Ami pedig szintén fontos, hogy meglegyen egyfajta vállalkozói mentalitás is, a művészi mellett. Tudni kell üzletileg tervezni és újratervezni, alternatív utakat keresni, szervezni, határidőket tartani.

Hogyan sikerült átvészelnetek a koronavírus-járvány okozta nehézségeket?

A 2020-as évünk jól sikerült, inkább a 2021 volt ami megérintette a márkát. Átvészelni csak áldozatok árán, óriási türelemmel tudtuk. Hálás vagyok, hogy ilyen csapatom volt, ilyen kivételes jellemű emberekkel dolgozhatok, együtt könnyebb volt átvészelni, elbírni a terheket. Szerencsére találtunk megoldást, hogy folytassuk, elkészültek az új droppok, és tele vagyunk tervekkel.

Milyen jövőbeli terveitek vannak a márkával?

Mindenképpen a nemzetközi piacra kilépés és hogy minél szebb anyagokkal dolgozhassunk, minél izgalmasabb inspirációkat és ezekből születő ruhákat mutathassunk nektek.

VIDEO Halak csillagjegyűként ezekre számíthatsz párkapcsolatban a többi csillagjegytől

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!