6 hátráltató tényező, ami miatt nem vagy elég hatékony a munkában

6 hátráltató tényező, ami miatt nem vagy elég hatékony a munkában

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / 6 hátráltató tényező, ami miatt nem vagy elég hatékony a munkában

Ha sokat dolgozol, mégis úgy érzed, hogy képtelen vagy mindennel végezni napi 8 óra alatt, ráadásul a főnököd sem elégedett mostanában a munkáddal, akkor lehet, hogy nem vagy elég hatékony. Ne aggódj, a baj nem veled van, egyszerűen léteznek olyan külső tényezők, amik észrevétlenül is negatívan hathatnak a teljesítményedre. Ha szeretnél még eredményesebb lenni, olvasd el cikkünket, amelyből kiderül, min érdemes változtatnod!

Káosz van az asztalodon

A hatékony munka egyik alapfeltétele a megfelelő környezet.

Ha nagy a rendetlenség körülötted, képtelen leszel a hatékony munkavégzésre.

Gondolj csak arra, ha káosz van az irodai asztalodon, mennyi időbe kerülhet megtalálni például egy fontos dokumentumot.

Tartsd tisztán az asztalodat és rendszerezz!

Mindennek legyen meg a helye, a mappákat címkézd fel és az íróeszközöket is tartsd egy helyen.

Ismerősökkel beszélgetsz munka közben

Bármennyire nehéz is ezt megtenni, munka közben érdemes a telefonunkat lenémítani vagy kikapcsolni és ajánlott a Facebookot is hanyagolni.

Előfordulhat, hogy napközben az egyik barátnőd rád ír, hogy szerelmi bánata van, és ki akarja önteni neked a szívét.

Úgyis válaszolni fogsz neki és elkezded vigasztalni…

Egy-egy ilyen helyzet nem csak az idődet veszi el, még ki is zökkent, és sokáig nem fogsz tudni rendesen a munkára koncentrálni.

Túl beszédesek a kollégák

Imádod a kollégáidat, de néha túl sokat beszélnek?

Ahogyan a privát üzeneteket, úgy a munkatársaidat is próbáld valamelyest mellőzni, legalábbis ami a pletykálkodást és a fecsegést illeti.

Ha jóban vagytok, akkor a magánéleti dolgaitokat akár munka után is átbeszélhetitek, csak üljetek be valahova egy italra.

Ha közeleg egy leadási határidő vagy fontos tárgyalásra készülsz, csak csukd be az iroda ajtaját és koncentrálj a munkára, ne hagyd, hogy bármi elvonja a figyelmedet.

Túl hosszúak a meetingek

Bár valószínűleg sokat nem tehetsz ellene, jó, ha tudod, a túl hosszú meetingek nem növelik a hatékonyságodat – rövidtávon legalábbis semmiképp.

Nem véletlen, hogy sokan utálják a munkahelyi megbeszéléseket, hiszen amellett, hogy sokáig tartanak és elvesznek a munkaidődből, teljesen le is fárasztanak.

Tény, hogy szükség van egyeztetésekre, ám jobb, ha a munkaadók belátják, nem érdemes túl hosszúra nyújtani az ilyet, hiszen azzal több kárt tesznek, mint hasznot.

A munkavállalók egy 2-3 órás délutáni meeting után már képtelenek lesznek úgy teljesíteni, mint délelőtt.

Egyszerre több dolgot is csinálsz

Sok munkahelyen elvárják a dolgozótól, hogy egyszerre képes legyen több dolgot is végezni.

Különösen igaz ez az asszisztensekre, recepciósokra.

Még be sem fejezted a feladatot, a főnök máris újabbakat sóz a nyakadba – ismerős helyzet?

Sajnos erre nem igazán létezik jó megoldás, mindenesetre próbáld rendszerezni a dolgaidat, feltétlenül vezess határidőnaplót és próbálj meg priorizálni.

Ha valamit sikerült megcsinálnod, húzd ki a listádról. Így könnyebb lesz átlátni, mi is van még hátra.

Nem sportolsz eleget

Tudjuk, hogy nem könnyű munka mellett időt szakítani a rendszeres testmozgásra, de hidd el, érdemes!

Számtalan jótékony hatását emelhetnénk ki a sportnak, ezúttal azonban csak egyet fogunk: hatékonyabbá tesz a munkában.

Segít a stressztől megszabadulni, megnöveli az önbizalmadat, javítja a memóriát és frissen tartja az agyat, így a munkában is sokkal könnyebb lesz logikusan gondolkodnod.

Próbálj meg a szabadságod alatt is többet mozogni és minél jobban kikapcsolódni, hiszen nagyon fontos, hogy újult erővel, kipihenten térhess vissza a munkába.

VIDEO Ők a legkedvesebb és egyben legszebb csillagjegyek

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!