Ha sokat dolgozol, mégis úgy érzed, hogy képtelen vagy mindennel végezni napi 8 óra alatt, ráadásul a főnököd sem elégedett mostanában a munkáddal, akkor lehet, hogy nem vagy elég hatékony. Ne aggódj, a baj nem veled van, egyszerűen léteznek olyan külső tényezők, amik észrevétlenül is negatívan hathatnak a teljesítményedre. Ha szeretnél még eredményesebb lenni, olvasd el cikkünket, amelyből kiderül, min érdemes változtatnod!
Káosz van az asztalodon
A hatékony munka egyik alapfeltétele a megfelelő környezet.
Ha nagy a rendetlenség körülötted, képtelen leszel a hatékony munkavégzésre.
Gondolj csak arra, ha káosz van az irodai asztalodon, mennyi időbe kerülhet megtalálni például egy fontos dokumentumot.
Tartsd tisztán az asztalodat és rendszerezz!
Mindennek legyen meg a helye, a mappákat címkézd fel és az íróeszközöket is tartsd egy helyen.
Ismerősökkel beszélgetsz munka közben
Bármennyire nehéz is ezt megtenni, munka közben érdemes a telefonunkat lenémítani vagy kikapcsolni és ajánlott a Facebookot is hanyagolni.
Előfordulhat, hogy napközben az egyik barátnőd rád ír, hogy szerelmi bánata van, és ki akarja önteni neked a szívét.
Úgyis válaszolni fogsz neki és elkezded vigasztalni…
Egy-egy ilyen helyzet nem csak az idődet veszi el, még ki is zökkent, és sokáig nem fogsz tudni rendesen a munkára koncentrálni.
Túl beszédesek a kollégák
Imádod a kollégáidat, de néha túl sokat beszélnek?
Ahogyan a privát üzeneteket, úgy a munkatársaidat is próbáld valamelyest mellőzni, legalábbis ami a pletykálkodást és a fecsegést illeti.
Ha jóban vagytok, akkor a magánéleti dolgaitokat akár munka után is átbeszélhetitek, csak üljetek be valahova egy italra.
Ha közeleg egy leadási határidő vagy fontos tárgyalásra készülsz, csak csukd be az iroda ajtaját és koncentrálj a munkára, ne hagyd, hogy bármi elvonja a figyelmedet.
Túl hosszúak a meetingek
Bár valószínűleg sokat nem tehetsz ellene, jó, ha tudod, a túl hosszú meetingek nem növelik a hatékonyságodat – rövidtávon legalábbis semmiképp.
Nem véletlen, hogy sokan utálják a munkahelyi megbeszéléseket, hiszen amellett, hogy sokáig tartanak és elvesznek a munkaidődből, teljesen le is fárasztanak.
Tény, hogy szükség van egyeztetésekre, ám jobb, ha a munkaadók belátják, nem érdemes túl hosszúra nyújtani az ilyet, hiszen azzal több kárt tesznek, mint hasznot.
A munkavállalók egy 2-3 órás délutáni meeting után már képtelenek lesznek úgy teljesíteni, mint délelőtt.
Egyszerre több dolgot is csinálsz
Sok munkahelyen elvárják a dolgozótól, hogy egyszerre képes legyen több dolgot is végezni.
Különösen igaz ez az asszisztensekre, recepciósokra.
Még be sem fejezted a feladatot, a főnök máris újabbakat sóz a nyakadba – ismerős helyzet?
Sajnos erre nem igazán létezik jó megoldás, mindenesetre próbáld rendszerezni a dolgaidat, feltétlenül vezess határidőnaplót és próbálj meg priorizálni.
Ha valamit sikerült megcsinálnod, húzd ki a listádról. Így könnyebb lesz átlátni, mi is van még hátra.
Nem sportolsz eleget
Tudjuk, hogy nem könnyű munka mellett időt szakítani a rendszeres testmozgásra, de hidd el, érdemes!
Számtalan jótékony hatását emelhetnénk ki a sportnak, ezúttal azonban csak egyet fogunk: hatékonyabbá tesz a munkában.
Segít a stressztől megszabadulni, megnöveli az önbizalmadat, javítja a memóriát és frissen tartja az agyat, így a munkában is sokkal könnyebb lesz logikusan gondolkodnod.
Próbálj meg a szabadságod alatt is többet mozogni és minél jobban kikapcsolódni, hiszen nagyon fontos, hogy újult erővel, kipihenten térhess vissza a munkába.