Egészség / Életmód / Lélek

5 munkahelyi hiba, amit el kell kerülnöd

5 munkahelyi hiba, amit el kell kerülnöd

Egy női alkalmazottnak mindig nehezebb dolga van, mint férfi társainak. Ha irodai munkát lát el, esetleg vezető pozícióban van, kiélezett figyelmet kap minden irányból.

Vigyáznia kell hogyan öltözik, milyen stílusban beszél, és szakmai képességeiben is folyamatosan bizonyítania kell. Az, hogy fehér kosztüm alá ne viseljen vörös alsóneműt, egy alapfeltétel, de az érzékeny magatartás sem szívesen fogadott munkahelyeken. Sírásnak, pletykálkodásnak és nagy kiabálásoknak nincs helyük egy komoly munkahelyen.

Tedd magad nélkülözhtetlenné azáltal, hogy elkerülsz néhány biztos munkahelyi baklövést.

1. Légy mindig elérhető

Ne hangoztasd kollégáid előtt, hogy teljesen be vagy havazva a munkával és nincs időd más feladatokra. Az se megoldás, ha nem válaszolsz az e-mailekre vagy telefonokra. Különösen a jelenlegi gazdasági viszonyok közt, amikor a vállalatok kevesebb munkaerővel próbálják ugyanazoknak a feladatoknak eleget tenni, eleget kell tenned a munkahelyi elvárásoknak.

Lehet, hogy azt gondolod, senki sem tartja számon a te feladataidat és a projekt előremenetelét, de a döntéshozók nehezen tűrik a halasztásokat. Mindig válaszolj a lehető leghamarabb a levelekre és telefonhívásokra, a cégtelefonodat pedig mindig tartsd magadnál. Ha valóban nem bírod a rád háruló feladatokat, beszéld meg főnököddel a teendők fontossági sorrendjét.

2. Ne vegyél mindent személyesen

A nők hajlamosak mindent lelkükre venni, és gyakran hiszik, hogy az üzleti döntések munkájuk értékelését tükrözik. Más szóval, ha a főnököd nem osztja a projekttel kapcsolatos elképzeléseidet, nem jelenti azt, hogy személyesen veled van baja.

Persze az irodai munkában gyakran előfordul, hogy a vezetői döntések figyelmen kívül hagyják az alkalmazottakat. Ha pedig tele vagyunk érzésekkel azt kockáztatjuk, hogy megalapozatlanul elkezdünk kollégáinkra haragudni. Tehát ha a dolgok nem az általad elképzelt úton haladnak, ne feledd, hogy a világ nem körülötted forog.

3. Ne tévesszük össze az üzletet a szórakozással

A munkahelyen a legokosabb csak saját munkaszinteden levő személyekkel barátkozni. A főnök-alkalmazott baráti viszonyból általában semmi jó nem sül ki. Tegyél azonban különbségek a munkahelyi barátság és a magánéleti barátság közt, és kezeld különböző képpen a két szocializációt. A hangos nevetéseknek, “időlopásoknak” és önfeledt aemmittevésnek nincs helye a munkahelyen, még ha a te kollégáid is a legjobb fejek a világon!

4. Ne törekedj a tökéletességre

Amikor azt gondolnád, hogy a legszuperebb munkát adtad ki a kezedből, lehet, hogy két lépést hátra léptél. Nem mindig ismerik el a jó munkát, részint azért, mert más meglátásuk van, mint neked, részint mert kollégáid “jobban el tudják adni”.

Ne félj hibázni, mert kockázat nélkül előrelépés sincs, és soha nem tudsz új készségeket elsajátítani, ha nem vagy bevállalós. Lényeges, hogy felismerd a különbséget a tökéletes és minőségi törekvés közt. Az utóbbinak minden munkádat jellemeznie kell.  Ha megtörténne az elkerülhetetlen, és hibáznál, a legjobb elismerni és azonnali megoldást találni rá.

5. Ne felejts el tetőtöl talpig illően kinézni

Lehet, hogy csak a kipucolatlan cipő homályosítja el a jó külalakodat. Az emberek megjelenésed alapján ítélnek meg először. Az ember külalakja tükrözi gondolatait és alaposságát. Ha valaki tetőtöl talpig rendezett és jól öltözött, ideális munkaerőnek tűnik. Ha viszont rendetlen ruhában jelenik meg, nem ad a részletekre, várhatóan munkáját is hasonló hanyagsággal fogja elvégezni.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást