Nem egyszerű a munkahelyi élet, főleg, ha sokan dolgoztok az adott cégnél, és a többség nő… Szinte elkerülhetetlenek az összeszólalkozások, de nagyban megkönnyítheted a mindennapjaidat, ha a konfliktushelyzetekben profin viselkedsz. Az alábbi kommunikációs technikák segítségedre lehetnek ebben!
VIDEO Nagy éves horoszkóp 2025: így alakul az éved személyes és munkahelyi fronton
1/5 Agresszív helyett asszertív kommunikáció
Az asszertív kommunikáció egy olyan viselkedésformát takar, mellyel képes vagy érvényesíteni az akaratodat úgy, hogy közben a másik emberre is tekintettel vagy, vagyis egy win-win helyzet kialakítása a cél.
Ameddig hagyod, hogy az indulataid irányítsanak, nem lesz sikeres a kommunikációd sem a kollégáiddal, sem másokkal. Az első és legfontosabb dolog, amit szükségszerű elsajátítanod a vitás helyzetben, az a higgadtság, mivel csak így tudsz tisztán gondolkozni és érvelni.
Ne a másik legyőzése, hanem a meggyőzése legyen a cél.