Az, aki kicsit is ért az online marketinghez, tudja, hogy a mérhető eseményeknek rendkívül fontos szerepe van az eladások hatékonyságának növelésében. Ilyen lehet például egy hírlevél-feliratkozás, egy ingyenes tartalom letöltése, egy videó megtekintése vagy akár egy számunkra fontos kattintás is. (x)
VIDEO Nyári horoszkóp: Mit hoznak idén nyáron a csillagok?
Minden ilyet konverziónak nevezünk, melyek közül a webshopoknál legfontosabbnak a vásárlás tekinthető. Minél jobb oldalunkon a konverziós arány, annál eredményesebb lesz az eladás. Ha például szépségipari vagy az egészség megőrzésével kapcsolatos termékeket kínálunk, akkor is ez lesz az egyik legfontosabb adat, amivel sikeresebbé tehetjük a webáruházunkat.
Mai cikkünkben éppen ezért azzal fogunk foglalkozni, hogy a konverzió optimalizálás hogyan lehet igazán hatékony. Ebben nem árt, ha segítségünkre van egy olyan profi online marketinges csapat, mint például a Prioris. De jó, ha mi is tisztában vagyunk néhány főbb eszközzel.
Hőtérképes elemzés és felhasználói felvételek – Hotjar
A hőtérképes elemzés segítségével láthatjuk, hogy a látogatók milyen cselekvéseket végeznek a weboldalunkon. Egy printscreent kapunk, melyen különféle színek jelzik a felhasználói mozgásokat: azt, hogy mire kattintanak, min görgetnek tovább, hol időznek el több ideig.
A másik lehetőség, amikor felvételre kerül a teljes munkamenet. Időigényesebb, mint a hőtérképes elemzés, ugyanakkor nem egy általános, hanem sokkal részletgazdagabb kimutatást ad.
Még azt is látni fogjuk, hogy milyen forrásból (hirdetésből vagy organikusan) érkezik a látogató. Aztán a megfelelő következtetéseket levonva tudjuk javítani a felhasználói élményt.

Google Optimize a tesztelésekhez
Egy egy olyan eszköz, amivel mi is el tudjuk végezni az A/B teszteléseket, és ennek függvényében kisebb változtatásokat tudunk a weboldalon eszközölni. Nem kell hozzá fejlesztő sem, csak egy szkriptet kell beilleszteni.
A klasszikus A/B teszt mellett multivariációs tesztelésre is van lehetőség. Ilyenkor csak meg kell adni az URL-t, ahol a tesztelendő egység található. Ezt követően meghatározzuk, hogy milyen arányban lássa a felhasználó az eredeti és a módosított verziót, majd egy paramétert megváltoztathatunk.
Fontos, hogy legalább 1000 munkamenetnek kell a tesztben lennie, ha pontosabb képet szeretnénk kapni.
Hogyan csökkenthető a kosárelhagyás?
A konverziós arány javításának egyik lényeges eszköze az Optimonk, amely intelligens popup megoldással csökkenti a kosárelhagyást. Például használható akkor, ha kilépési szándékot észlel a rendszer. Ilyenkor felajánl egy ingyenes szállítást vagy valamilyen kedvezményt.
De cizelláltabb kampányokat is indíthatunk. Megadhatjuk, hogy más kedvezményt kapjanak a különböző csatornákról érkező látogatók.
A személyre szabott üzeneteknek óriási jelentősége van a konverzió optimalizálásban. Ha a vásárló érzi a törődést, jó eséllyel visszatérő vendég lesz oldalunkon. Ebben pedig az Optimonk embedded vagy dynamic content lehet a segítségünkre.
Láthatjuk, hogy a lehetőségek adottak a konverzió optimalizáláshoz, csak tudni kell megfelelően használni ezeket.